Side 1 av 2
650 sperrer!
Skrevet:
07 Jun 2008, 11:01
larron
Hei!
Nå har jeg et problem igjen, 650 til kjærringa vil ikke gire ved rundt 100km/t prøvde den på en slette som er ca 800m lang og i litt nedover bakke, så stopper den på 8000omdr. og ca 100km/t. Men på enden av sletta gira den og turtallet datt ned til 7200 ca, men da måtte hu stå på bremsene for å ikke dra rett frem i svingen.
Noen som har hatt tilsvarende problem :?:
Skrevet:
07 Jun 2008, 12:09
OJ
Skrevet:
07 Jun 2008, 13:01
larron
Skrevet:
07 Jun 2008, 17:38
shortcut
Det skal da f*** ikke gire. Bytt vekter, og sjekk skinker. Variator er trinnløs
Runar.
Skrevet:
07 Jun 2008, 18:36
Rohnny
Du har mest sansynelig spor i vektene. Dette får en ved og ligge lenge med konstant turtall og dette føles som at den girer.
Ville også sjekket reima, den skal byttes på 30mm og er 32mm orginal.
Med det samme du har det oppe så bør du vaske "skinkene" med aceton og blåseregn variator for støv og skitt.
Du kan også smøre rullene med teflonspray, da denne tørker ut igjen.
DET SKAL IKKE SMØRES MED NOE SOM BLIR LIGGENDE IGJEN OG SLYNGES UT.
Det er også mål på ruller og aksler som går igjennom rullene, samt at de små "dippe-duttene" som sitter på siden har et mål også.
Når du tar ut enveisclutch'n så pass på , for det sitter en liten fjær og en annen "dippe-dutt" på høyre og venstre side som fort kan skvette ut, så et ryddet glatt gulv er og anbefale første gang. :D
Enveis clutchen er den eneste tingen som skal ha LITT fett iseg. Det skal være syntetisk av noe slag, vet ikke betegnelsen.
Skrevet:
07 Jun 2008, 20:02
larron
Ã… i h#@#te
Sender skiten på vekstedet den er nå gått 94 timer, så da passer det med en service igjen
Så får de finne ut av det der, det er et par andre ting som også skurrer på denne 650, den tikker no inni granskauen(ventiler tror jeg) og den står og uler etter at den er stoppet dersom det er varmt ute, og det har den gjort siden den var ny
Skrevet:
07 Jun 2008, 20:42
Rohnny
Tikkingen, klakkingen, kan være, mest sansynelig, vektene dine. Om du skrur opp de skruene på variatorlokket og starter den så vil du få det bekreftet med en gang. For da forsterkes denne.
Skrevet:
07 Jun 2008, 21:49
Bjork
Skrevet:
07 Jun 2008, 23:57
shortcut
Skrevet:
08 Jun 2008, 12:48
Bjork
Skrevet:
08 Jun 2008, 13:24
atvbakk
Skrevet:
08 Jun 2008, 14:24
smaug
Høres for meg ut som du har for lette vekter på motorvariatoren. Topp effekt er på 6750 rpm og det er rundt dette turtallet +/- 100 rpm turtallet bør ligge på ved WOT. Evt kan du har for stiv fjær på sekundærvariatoren men i første omgang ville jeg ha sjekket ut motorvariatoren.
For de spesielt interesserte kan de sjekke ut denne siden som omtaler BRP's(Ski-Doo) berømte TRA variator. Teorien er den samme selv om Can-Am's variatorer er temmelig forskjellig.
Skrevet:
11 Jun 2008, 16:53
watersupplymax
Skrevet:
11 Jun 2008, 17:25
larron
Skrevet:
13 Jun 2008, 23:09
larron