notrecordable » 13 Des 2008, 15:07
Hei!
Hvordan er holdbarheten på disse?
Kort sagt, meget god. I forhold til Husabergen din er Can-am bygd som et agregat på hjul. Selvfølgelig kan ting skje på en Can-am og, men i mye mindre grad enn på Husabergen.
Tåler de litt smårøff bruk, eller må en være litt forsiktig?
Når jeg tenker tilbake på alle stedene jeg har kjørt med min 05 Outlander, må jeg nesten le. Det er en helt syk holdbarhet når det gjelder hard bruk. Jeg kunne sittet i flere timer og snakket om utforkjøringer og kollinger og andre merkelige situasjoner, der Can-am'n har klart seg bra.
Kan en krypkjøre i skogen i en time, uten å brenne variator reim osv?
Can-am er kjent for å være minst sulten på reimer. Jeg har snakket og hørt om flere Polaris-eiere som bytter reim 2-3 ganger i året. Jeg kjører ca 300 dager i året, og det hender jeg også drar på "ekspedisjoner" hvor variatoren jobber skikkelig på reima. Jeg har også kjørt i ulendt terreng og gjerne i kraftige motbakker og mykt underlag, i opptil flere timer.
Jeg har hatt atv'n i 1,5 år og har ikke trengt ny reim enda. På 800 kan man regne med at reima går litt oftere pga den store forskjellen i motorkraft, men som sagt, Can-am er den minste reimforbrukeren blant andre merker.
Hvordan er delepriser på småting en må ha innimellom?
I forhold til Husabergen vil jeg tro det er billigere. Også må du ta med i beregningen at ATV er stort i USA, og der finner du alle slags deler til halve prisen. Komplett plastikk til Outlander koster ca 8.000 i Norge, mens i USA kostet det ca 3.500.
Og som du selv sier, disse ATV'ne er utrolig praktiske for å være leketøy. De kjører på alt slags føre, og du kan bruke dem til praktiske oppgaver som å brøyte eller dra ting.
Første bud er å prøvekjøre en Renegade! ;) Det er nok på mange måter en helt annen opplevelse enn du har på Husabergen, både positivt og negativt.
Lykke til, og bare fortsett å spørre her på forumet ;)
2005 Bombardier Outlander
XT-Wannabe