Side 1 av 1
override button
Skrevet:
29 Des 2008, 06:35
rr_a
Da vi skulle kjøpe vår første can-am/bomb ble vi fortalt at override button brukes for å få en mykere start når man skal rygge, dvs at sykkelen ikke skal gjør et byks bakover - nå har jeg hørt på flere av brp propagandafilmer at de sier: "override button for more power in reverse" - er ikke denne knappen til for en mykere start i revers? Jeg tenker - more power - lettere å sprette bakover. Jeg har ymse erfaringer med denne knappen - Noen ganger går den silkemykt bakover andre ganger spretter'n en 1/2 meter. Jeg har samme forsiktike gasspådrag og knappen inne. Noen som kan forklare meg detta? Takker.
R
Skrevet:
29 Des 2008, 06:52
okelbo
Ja ikke rart en blir forvirret ! Override bruteren er kun en bryter som tillater mer turtall i revers, dette kan være kjekt hvis en står fast i myra. Den har ikke noe med å gjøre med at det oppleves som mopeden gjør et byks bakover, det er heller det at tomgangen kan være litt høy eller at når en begyner å gasse på i reværs er ikke giret lagt helt inn, og da når en setter litt fart smetter den inn og gjør et lite hopp bakover.
Skrevet:
29 Des 2008, 07:01
Ola
For min del, er Renegade`n akkurat lik å ta igang med i revers med knappen inne eller ute..
Jeg har forstått det sånn, at override knappen er utelukkende for å tillate at sykkelen skal kunne gå mer enn 3km/t i revers, i tilfelle du står oppreist å lener deg imot gassen med hoftene i dèt du går på gassen.
Har selv merket at det kan være kjekt, når jeg rygger ute i ulendt terreng, stående..
Vet om tilfeller der det har gått rimelig galt, når sjåfør har glemt at kjøretøyet står i revers når han går på gassen... Med override knappen, så blir han i det minste ikke slengt over styret..
Men at sykkelen blir forsiktigere på noen måte, har jeg ikke opplevd altså..
Skrevet:
29 Des 2008, 08:28
rr_a
Okelbo, den er grei - men, Ola, du sier "Med override knappen, så blir han i det minste ikke slengt over styret..
Men at sykkelen blir forsiktigere på noen måte, har jeg ikke opplevd altså.."
Det tyder vel på at sykkeln drar igang forsiktigere, siden han ikke blir slengt over styret?
Nå er Ændersen forvirra.. igjen....
Skrevet:
29 Des 2008, 08:53
shortcut
Nå må ikke Ændersen tenke langt ut av andre dimensjoner
Variator er variator. Ingen knapp kan gjøre om instillinger på den.
Override. Knapp som gjør at du kan ha høyere turtall når du rygger.
Normalt sperrer sykkelen på ca rundt 3000 rpm i revers. med knappen inne, klarer du glatt 8000.
Skrevet:
29 Des 2008, 08:56
Ola
Skrevet:
29 Des 2008, 09:10
rr_a
Skrevet:
29 Des 2008, 09:12
tipo176
Skrevet:
29 Des 2008, 11:24
rr_a
Skrevet:
29 Des 2008, 11:45
OJ