Side 1 av 1
kortvarig glede, defekt drivknute
Skrevet:
29 Des 2008, 23:11
atvbakk
monterte beltekit i går kveld.
kjørte noen mil, og havarerte drivakselkryss under fastkjøring.
[img][/img][img]
[/img]
Skrevet:
29 Des 2008, 23:51
Ola
Skrevet:
30 Des 2008, 00:55
atvbakk
joda. enig, skal ta en telefon i morgen.
men can-am leverer jo ikke monteringkit til renegade heller da.....
Skrevet:
30 Des 2008, 14:48
notrecordable
Skru på hjul igjen, ring og si at den røyk ved vanlig skogkjøring.
Jeg mener de burde dekt det uansett, men man vet aldri, så likegreit å switche til hjul med en gang så du er sikker.
Drivknuter er vel det som har vist seg å være en svakhet på Can-am, særlig ved bruk av beltekit.
Skrevet:
11 Jan 2009, 21:23
londaren
Hei, akkuratt det samme skjedde med min atv, bombardier 400, 2005 modell, med visco look.
Skrevet:
11 Jan 2009, 22:20
londaren
Krysset røk en dag da jeg kjørte i skogen/sorpe. måtte betale 7000kr med arbeid!!
Neste gang jeg var i skog og kjørte da falt hjullagrene ut framme på atv-en :S
Er det noen garanti her ? 2005 modell, traktor reg. hvite skilt
Skrevet:
11 Jan 2009, 22:55
notrecordable
Til opplysning, alle Can-am 4x4 har Visco Look.
Som jeg har nevnt flere steder på forumet, så må alle sammen slutte å bruke begrepet Garanti. Garanti er en valgfri tilleggstjeneste selgere gir for å gi kjøperen en følelse av kvalitet, lojalitet og at du har fått det du har betalt for.
Det vi snakker om når det gjelder ting som blir ødelagt ved normal bruk er reklamasjon. Reklamasjon er en rett alle forbrukere får når man kjøper ALLE varer i Norge (ikke forbruksvarer, slitedeler osv) for å forsikre Norge mot at forbrukerne blir narret til å kjøpe falske og dårlige produkt.
Alle varer er ment til å holde i 2 år. Hvis varen er ment til å holde i mer enn 2 år faller den automatisk på 5 år forventet levetid.
Drivverk og motor faller under sistnevnte og BRP (ikke forhandler/selger) SKAL vare i 5 år.
Kravet som stilles for at du skal få dine rettigheter, er at du umiddelbart kontakter forhandler/selger og forklarer problemet. Mitt tips er å ta mange bilder som bevis på at for eksempel at mansjettene som holder fettet rundt drivknutene inne er hele. Hadde det vært hull på disse tyder det på slitasje og muligens feil/hard bruk.