CVT modding

Nå har jeg tatt opp motorvariatoren og moddet litt til inni der. Fra før av har jeg fjernet enveispinnene men effekten ble vel ikke helt det jeg håpet på. Trodde sykkelen skulle trille fritt hele tiden når jeg går av gassen men det skjer ikke. Den triller bare fritt når turtallet er under inngrepsturtallet, dvs ca 1750 rpm. I dag fjerne jeg friksjonsskiven mellom fjærhylsa og enveiserullene. Etter litt forsking og research så fant jeg ut at Outlander 400 ikke har denne skiven der i det hele tatt. Resten er lik 500, 650 og 800 modellen. Resultatet nå er at det er 0% kniping i girkassen. Variatorbeltet ruller nå helt fritt på enveisrulla
Når maskinen står i park så går ikke sekundærvariator rundt i det hele tatt, selv på god og varm girkasse. Jeg kan gå fra nøytral til revers uten så mye som en eneste skrapelyd og jeg kan dra i spaken så sakte jeg vil uten en eneste lyd. Man må fortsatt vugge bittelitt ved girskift nå og da hvis ikke tennene i kassen er helt linet opp, men stortsett så går det superglatt. Skal kjøre litt nå også skal jeg ta opp variatoren for å se etter slitasje eller andre ting som kan avsløre noen bakdeler med denne "modden".
![Jadda [oh yes]](./images/smilies/thumbupright.gif)
Når maskinen står i park så går ikke sekundærvariator rundt i det hele tatt, selv på god og varm girkasse. Jeg kan gå fra nøytral til revers uten så mye som en eneste skrapelyd og jeg kan dra i spaken så sakte jeg vil uten en eneste lyd. Man må fortsatt vugge bittelitt ved girskift nå og da hvis ikke tennene i kassen er helt linet opp, men stortsett så går det superglatt. Skal kjøre litt nå også skal jeg ta opp variatoren for å se etter slitasje eller andre ting som kan avsløre noen bakdeler med denne "modden".