Hei, på lørdagen da jeg var på jobb så fikk jeg en melding fra min nabo om at lysene sto på atv-en. Jeg ringte tilbake og ba henne slå av og på den røde stopp knappen. Tenningen og park lysene slo seg da av etter ca 15 sek.
Men de har tydeligvis slått seg på igjenn i løpet av helga. For da jeg kom hjemm fra jobb på Mandagen så var det helt fritt for strøm. Nøkkel lå i nøkkelskapet i gangen.
Jeg ladet batteriet og kjørte sykkelen som normalt senere på dagen.
Men da jeg i går natt kikket ut av soveroms vinduet, så skjedde det faen meg igjenn. Sykkelen hadde slått på tenninga og park lysene. Check engine blinker i displayet. Hvordan i helsike kan den gjøre dette av seg selv, uten nøkkel og med den røde stopp knappen i av posisjon.
Det er en Outlander 650 xt Max 09 modell.
Det jeg har gjort av endringer på sykkelen er: Bygd om tommelgassen til vanlig mc-gass (fra pedersen racing) samt bredda den litt med boltforlengere. Bryteren til 4x4 ligger foreløpig teipet fast under vindbeskytteren på styre, (tørr og fin).
Jeg har stort sett brukt den røde stopp knappen til å stoppe atv-en, siden det var dette som ble anbefalt i canam boka. Men kom over en annen tråd på forumet der noen påstod at det var en feil med disse 09 bryterne.
Er det noen som har vært bort i dette før?