Olje i variatordekselet.

På tur hjem fra jobb på fredag merka jeg meg at slura litt i variatoren ved litt kraftigere pådrag.
Jeg tenkte kanskje det var på tide med en sjekk av variatorreim osv, så jeg kjøpte ny reim og tenkte det var bare å
rengjøre reimhjul og bytte reim. Men når jeg fikk av dekselet ser jeg at reim, reimhjul og innsiden på dekselet var tilgriset av
olje.
Ser ut til at det er mest olje bakerst, så det kan kanskje se ut som det er girkassen som lekker olje inn i dekselet rundt akslingen.
Noen som har vært borti dette tidligere?
Er det noe hokuspokus med dette? Er det tryggest å få fagfolk til å se på det siden jeg ikke har noe erfaring med variatorer?
Garanti?
Det gjelder altså min 2009 Outlander LTD som har gått litt over 100 timer.
Jeg tenkte kanskje det var på tide med en sjekk av variatorreim osv, så jeg kjøpte ny reim og tenkte det var bare å
rengjøre reimhjul og bytte reim. Men når jeg fikk av dekselet ser jeg at reim, reimhjul og innsiden på dekselet var tilgriset av
olje.
![Utskjelling [fight]](./images/smilies/14.gif)
Ser ut til at det er mest olje bakerst, så det kan kanskje se ut som det er girkassen som lekker olje inn i dekselet rundt akslingen.
Noen som har vært borti dette tidligere?
Er det noe hokuspokus med dette? Er det tryggest å få fagfolk til å se på det siden jeg ikke har noe erfaring med variatorer?
Garanti?
Det gjelder altså min 2009 Outlander LTD som har gått litt over 100 timer.