[Litt OT]
Jeg har selv nettopp montert en sånn plate men jeg valgte å ikke brette opp plasten i forkant fordi det er en del som har blitt plaget med at is og gjørme sprenger ut plasten som samles mellom bukplasten og skjermene. Finnes vel alltids noe man kan gjøre for å løse det problemet. En annen grunn var at det blir litt mer knot når man skal fjerne forbrettplasten for å komme til variatorene ved service. Så for meg at det kom til å bli mye banning da
Ellers har jeg smalet inn platen 12cm på hver side bak helt fram til der plasten går under fotbrettet og kuttet den 9 cm kortere ved slepekroken. Vil ikke at det skal samles så mye gjørme og snø på sidene og det utstikket bak slepefestet så jeg for meg kom til å hekte seg fast i alt mulig rart når man rygger i skauen med det som resultat at man røsker hele greia løs. Freset også et svært dreneringshull midt under rett bak bakdiffen siden det ble en liten skåleform der.
Skal også trimme ned de to ørene helt framst under støtfangeren. Kan ikke skjønne hva de skal være godt for. Kort forklart har jeg trimmet bort alt som kan føre til at moder jord kan rive bort bukplata og komme i veien for hjul, oppheng eller lage kvalme på andre måter.
Ellers synes jeg løsningen med 50mm hylse under fotbrettet var en elendig løsning. Her kommer jeg til å sette 50mm lange langmuttere slik at det er lett å ta bort fotbrettplasten ved service.
Jeg brukte bare en jekkestropp som jeg satt fast i hullene under fotbrettet og rundt slepefestet slik at jeg jekket plasten bakover etter at jeg hadde festet platen i forkant.