Etter å ha lest litt:
Den får helt nye bremser foran og bak. Outlander får tre bremseskiver men de er alle plassert ut ved hjulene og det er to stemplers caliper(endelig skikkelig bremser mao). Renegade for samme opplegg men fire skiver.
Annet enn at hjulopphenget foran er nytt pga bremsene(de gjorde det ikke enkelt å bare satt på Renegade forstilling for å få outboard bremser) bl.a., har jeg ikke funnet ut så veldig mye om de.
Bak derimot har de nå kuttet ut stabilisator i form av torsjonstaget og heller montert en av tradisjonell type med linkarmer og tverrstag. Det er opphenget til stabilisatoren som ser ut som drivakslene til hjulene på bildet.
Bakdiffen er visstnok fra Commander og det samme er girkassen(litt usikker nå), men så sies det. Motoren får oljekjøler(som Commander har) og mellomakselen fra motor til frontdiff er nå helt rak uten kryss. Renegade og Outlander G2 har nå helt den samme chassiet, det finnes ingen forskjeller.
Synes også det var pornofett med integrerte LED lys i vindskjermen! Konge.
Det som var mindre konge er bagasjebrett i plastikk. Blæææ!
Det superkjipe er at Max versjonen ikke kommer med G2 chassis i år i allefall. Det suger hardt ellers hadde det vært stor fare for at jeg hadde vært over telefonen til Moflaten NU!
Jeg er også veldig spent på hvordan hjulopphenget foran er i forhold til hjulvinkler. Hvis den har positiv camber som alle med servo har hatt hittil, sliter man litt med en enkel fiks på det siden jeg tipper at det ikke er snøball sjangs i helvete at de passer.