Hei, har akkurat kjøpt meg ATV for første gang og endte opp med en 2005 Bombardier Outlander MAX XT 400.
Den har gått kun 34miles og vært på 45timer.
Problem:
Da jeg hadde kjørt i ca 15kmt i 10minutter og i 50kmt i ca 1 minutt slo motoren seg plutselig av og ATV`n stoppet midt på veien. Jeg hadde ikke slakket av eller gjort noe som skulle tilsi at motoren skulle minske effekt. Venter i 15 sekunder før den starter på første forsøk. Kjører i kanskje 20sekunder før den stopper igjen. Slik pågår det i 500m før den slutter å stoppe. Den går rent hele tiden hvis man holder litt gass. Den tåler dog ikke tomgangskjøring i mer enn ca 1-2 sekunder. Kjører i ca 1 time i svært krevende terreng før jeg setter den ifra meg i 20 minutter mens jeg vasker den. Etter dette får jeg bare masse rele-knitring når jeg trykker inn start knappen. (slik knitring man får på biler med utladet batteri) Jeg venter i 1minutt før den starter igjen på 2-3 forsøk. Innimellom disse forsøkene prøver jeg å starte med snora for å spare batteri, noen ganger blir snora steinhard å trekke ut å det ender opp med at jeg nester river armen ut av ledd. Batteriet er 6mnd gammelt ifølge han som solgte, og sykkelen fremstår som ubrukt.
Har dere noe aning om hva disse problemene kan skyldes?