OJ » 29 Okt 2012, 22:40
Har selv hatt Polaris Sportsmann 500 X2, Can-Am Outlander 650 og har nå en Yamaha Grizzly 660.
Knall kjøretøy alle sammen. Polarisen som er nevnt har 100% 4x4. Outlanderen jeg hadde, en 2006 mod, hadde visco lock fremme som alle de andre, men denne var av den "trege" typen. Hadde ingen problem i skauen så lenge jeg kunne bruke gassen og hadde grove dekker. Har kjørt steder der Polaris 800 ikke kom frem, men dette var pga dekkene og full speed på motoren. Måtte jeg stoppe opp og kjøre sakte avgårde sleit jeg mere. Da var Polarisen genial.
Min nåværende atv, 660 Grizzly, er vel en mellomting på en måte.
Den har 100% 4x4 når jeg ønsker det. Denne har egen sperre på fremdiffen. Dette gjør at den, på "3 hjuls trekk" er smidig og fin i terrenget, og ved et trykk på bryteren har man 100% 4x4 og kan putre/slure seg frem over de rareste hinder :D.
Hvordan denne er på veien er jeg ikke sikker på da jeg ikke har skilt på min. Men som arbeidsmaskin skal den ha mye skryt.
Skulle jeg valgt et kjøretøy som skulle brukes i skauen ville jeg valgt Grizzly eller Polaris. Førstevalget heller nok litt mot Grizzly pga egen sperre på fremdiff.
Lykke til med jakten på ATV.
Suzuki GSX 750 En slik en halv atv vettu...
Yamaha Rhino 700 2013 mod reg. som traktor.