Hei.
Jeg har akkurat kjøpt en Bombardier(Can-Am) Outlander 400 H.O som er 2005 modell, den er kjørt veeldig langt (25.000km) fordi posten har brukt den som postbil! hehe. Fikk den for 34 000 med MC skilter. Veldig fornøyd! Standen var veldig god men er noen ting jeg kommer til å gjøre, da plasten ser veldig matt ut vil jeg nok prøve å pusse litt og få det fint til sommeren :-)
Jeg skal hente den imorgen et steinkast fra hvor jeg bor hos forhandler. Snakk om flaks? Leter så er det rett der man bor! ;)
Problemet mitt er at jeg er ikke store mekanikeren! Jeg er en datanerd/elektriker men hadde litt lyst på å prøve noe nytt! hehe. Så om jeg spør dumt, ikke svar dumt! Jeg lurer virkelig på hva jeg spør om og håper på hjelp og veiledning! Hehe
Nok om historier og min happyness, her er noen spørsmål:
- Syntes dere det var en grei pris for denne?
- Hva tror dere toppfart er? Stod 18hk / 400cc
- Er denne blombert?
- Er det noen typiske feil jeg burde se på med en gang på disse modellene? Standard feil som skjer e.t.c?
- Hvor ofte burde man bytte olje og filter? Filter kostet jo bare 100kr på nettet så jeg +frakt.
- Er det lov å sitte 2 stk på når den er MC registrert?
- Kassene til å montere bakpå fra biltema, er dem noe tess og passer dem? Tenkte til hjelm hovedsaklig.
- Det er "plass" til vinsj, men er det noen vinsj som passer inn der eller må jeg finne en "orginal" til outlanderene? Isåfall hvor ?
- Vinsjen skal jo ha sånn kontrollpanel, det er ofte stort å stygt, fantes det noe som gjør at jeg kan ha det på håndtaket? Blandt alle andre tusen knapper? Eller må jeg bare borre hull i plasten og montere noen vanntette trykkbrytere der og jukse til ledningen under? (Det kan jeg siden jeg er elektriker, men er det noe penere og bedre så må jeg neste vurdere det).
- Er det noen måte å sjekke mansjettene på? Om de er greie eller burde byttes asap?
Eventuelt andre tips og triks til en ny quad eier? :-)
Vurderer karbonfiberhjelmen fra biltema til 1.5k, jeg VEt jeg starter en "flamewar" når jeg skriver dette, men de fleste som skriver dritt om biltema skriver BARE fordi biltema har dårlig rykte på kvalitet og "alt for gode priser". Derfor lurer jeg på om noen objektive kan svare? Hjelmen skal jo holde mål, den må jo være godkjent siden den er til salg. Er den verdt det? Eller får jeg en bedre hjelp andre plasser til 1.5k? Ønsker gjerne å kunne ha headsett så mobilen er i øret (bluetooth), veldig teknonerd! hehe.
Skrev mye bullshit, og har sikkert 10000 spørsmål til. Skal bla litt igjennom dette forumet og titte! Håper på enkle og forstålige svar, og dropp flamewar / trolling please :) TAKK på forhånd.