[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Outlander 500 max xt bildekk...

Outlander 500 max xt bildekk...

DS, Renegade, Outlander...

Outlander 500 max xt bildekk...

Innlegg magnemagnum max500 » 27 Jun 2012, 15:56

Jeg vurderer å sette på bildekk på 500èn.
har 4 15" felger liggende med 4x100 hull diameter. og bestiller spacere fra forhandler, men...
spørsmål om type dekk?
har hørt piggfritt er greit å bruke? er det greit sommertid også? tenkte da på lovligheten...
størelse?
tenkte på 195/55/15, men er det noen som har andre størelser, eller erfaringer?
har ikke kjørt den så mye ennå, ca 1000km. 33 timer. nå har den en antydning til å trekkke til høyre:(
må kontakte forhandler etterhvert.
kjører med forholdsvis mye luft i hjula, og det er likt trykk i alle 4.
tips? [hjelp]

Magnemagnum
magnemagnum max500
80ccm

Stolt fører av:

Re: Outlander 500 max xt bildekk...

Innlegg skinhawk » 27 Jun 2012, 20:33

min trekker også til høyre,, irriterende som faen, jeg kjører maxxis og det er vesentlig bedre enn de originaldekka..
jeg hater økningen i forsikringspremien bare for at "idioter" absolutt skal kjøre noe de ikke har evne til!
Brukerens avatar
skinhawk
400ccm

Stolt fører av:

Innlegg liadammen » 28 Jun 2012, 03:22

Vil anbefale dere å sjekke forstillingen, de fleste er faktisk feil stilt.
De går ofte inn i fremkant på hjulet men de skal stå parralelt med bakhjul.
Hvis spissingen er feil slites også gjerne et dekk feil.
Rune Nilsen
Polaris RZR XP 900

Bilde
liadammen
ATV Sjef

Stolt fører av:

Innlegg skinhawk » 28 Jun 2012, 23:09

har justert mine fra toe-in til toe-out 1 grader ca.
ble bedre men drar fortsatt en anelse til høyre..
jeg hater økningen i forsikringspremien bare for at "idioter" absolutt skal kjøre noe de ikke har evne til!
Brukerens avatar
skinhawk
400ccm

Stolt fører av:

Innlegg Krafse » 01 Jul 2012, 12:42

Hei

Jeg kjører på 205/60/16 foran og 215/60/16 bak med piggfrie vinterdekk og oppfører seg veldig bra på vei.

Mvh
Lars Dybdal
Can Am 650 Max xt
Krafse
150ccm

Stolt fører av:

Innlegg magnemagnum max500 » 01 Jul 2012, 17:05

Takk for svar:-) skal ha doningen på en service for å justere evnt. sjekke forstillingen.
bestilt spacere, og skal montere på felger senere i sommer, må bare en liten tur på jobb først;-)
Magnemagnum [vittig]
magnemagnum max500
80ccm

Stolt fører av:

Innlegg BPG67 » 01 Jul 2012, 17:56

Jeg hadde samme problem på noen dekk, da justerte jeg bare hårfint på lufttrykket på bakhjulene, drar den til høyre, slipp ut litt luft i venstre bakhjul, og prøv igjen, er ikke mye som skal til, var i alle fall ikke det med meg.

Når det gjelder spissingen så har jeg testet litt og funnet ut at spisser den inn som mine har gjort, blir den overstyrt, prøvde en gang og tåe den mye ut og den ble helt rolig og ufarlig i svingene, men man må jo finne en mellomting, så jeg har justert mine til og tåe litt ut og da blir de etter min mening roligere i svingene uten at de sliter unødvendig med dekk, dette merkes beste på veidekk, store knastedekk føler jeg ikke at det betyr så mye.
BPG67
50ccm

Stolt fører av:

Innlegg magnemagnum max500 » 01 Jul 2012, 19:07

takk for tips, skal sjekke bakhjul i morgen, og kjøre en tur på ca 50 km... skal innom forhandler og si det med spissingen også, igjen... bra med forum, liker at det er så mange hjelpsomme der ute:-) [smiil]
magnemagnum max500
80ccm

Stolt fører av:

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester