rykking, napping, kveling og ulyder - Outlander Max 650

Da har nesten begret når det gjelder det kjære lynet mitt blitt breddfullt.
Alt startet jo med det at jeg var noget uheldig på en parkeringsplass i januar. ref: viewtopic.php?f=17&t=9688
Etter operasjonen, der registerkjeder, guider, pakninger, filtre og variatorreim ble byttet, begynte lynet mitt å kakle MYE mer enn før. Min far åpnet da opp alt igjen for å sjekke om alt var ok, og konkluderte med at variatoren er slitt, og må byttes om "tjah, noen hundre mil".
Alt var relativt greit, hvis vi ser bort fra kaklinga, helt til for 2 uker siden, da den begynte å kvele motoren når jeg sneglet meg igjennom trondheim sentrum i rushtrafikk. Da begynte jeg å ane ugler i mosen, og ringte min far igjen som mente at dette måtte være kondens i bensinen og ikkeno å bekymre seg for. den oppførte seg fint igjen (jeg gjorde alt i min makt for å ikke bli stuck i kø igjen), til for en uke siden, da den plutselig sluttet å dra på gassen i samme setting. jeg koste meg i 20, og plutselig begynte den å bremse på motoren som om jeg slapp gassen helt, før den plutselig begynte å dra igjen, den hoppet rundt som en vill hest før den igjen kvaltes, og jeg måtte gremme meg frem til nærmeste parkeringsplass med nødblinken på.
nå har jeg lagt merke til at den rykker en del i lave hastigheter, og bakbremsen bråker no så inni helvete (sorry fransken). og den kan finne på å bremse på motoren igjen i lave hastigheter og den går veldig ujevnt på tomgang. fattern kom nok en gang med en idé, og det var å koble fra batteriet for å resette hjernen, noe som ikke hjalp.
Nå er jeg ved randen av å gi opp faenskapet (sorry Lynet) for godt, og jeg tør snart ikke kjøre mer med den, på tross for oppfordringene om at jeg må kjøre mer for å se om skiten kanskje oppfører seg igjen. Frykten er jo seff at den plutselig skal begynne å lage bråk i høyere hastigheter.
Hva bør jeg gjøre?
Alt startet jo med det at jeg var noget uheldig på en parkeringsplass i januar. ref: viewtopic.php?f=17&t=9688
Etter operasjonen, der registerkjeder, guider, pakninger, filtre og variatorreim ble byttet, begynte lynet mitt å kakle MYE mer enn før. Min far åpnet da opp alt igjen for å sjekke om alt var ok, og konkluderte med at variatoren er slitt, og må byttes om "tjah, noen hundre mil".
Alt var relativt greit, hvis vi ser bort fra kaklinga, helt til for 2 uker siden, da den begynte å kvele motoren når jeg sneglet meg igjennom trondheim sentrum i rushtrafikk. Da begynte jeg å ane ugler i mosen, og ringte min far igjen som mente at dette måtte være kondens i bensinen og ikkeno å bekymre seg for. den oppførte seg fint igjen (jeg gjorde alt i min makt for å ikke bli stuck i kø igjen), til for en uke siden, da den plutselig sluttet å dra på gassen i samme setting. jeg koste meg i 20, og plutselig begynte den å bremse på motoren som om jeg slapp gassen helt, før den plutselig begynte å dra igjen, den hoppet rundt som en vill hest før den igjen kvaltes, og jeg måtte gremme meg frem til nærmeste parkeringsplass med nødblinken på.
nå har jeg lagt merke til at den rykker en del i lave hastigheter, og bakbremsen bråker no så inni helvete (sorry fransken). og den kan finne på å bremse på motoren igjen i lave hastigheter og den går veldig ujevnt på tomgang. fattern kom nok en gang med en idé, og det var å koble fra batteriet for å resette hjernen, noe som ikke hjalp.
Nå er jeg ved randen av å gi opp faenskapet (sorry Lynet) for godt, og jeg tør snart ikke kjøre mer med den, på tross for oppfordringene om at jeg må kjøre mer for å se om skiten kanskje oppfører seg igjen. Frykten er jo seff at den plutselig skal begynne å lage bråk i høyere hastigheter.
![neinei [neinei]](./images/smilies/banghead.gif)
Hva bør jeg gjøre?