Danske uttrykk

Okelbo's krigsherjede plass der alt er lov (nesten). Vil du prøve ut forumets funksjoner så gjøres det her. Her kan du spamme, røyke og gjøre det ditt syke hode måtte ønske

Danske uttrykk

Innlegg okelbo » 22 Mai 2008, 18:51

Etter mange hendvedelser om jeg kan legge ut tråden som ble laget forran turen vi hadde i fjor, poster jeg den her.

Vil lage en tråd her som kan være til hjelp når vi forlater kaia i Kristiansand, vi kommer til å møte en anden kultur med sedvaner og ord å uttrykk. Jeg mener at vi må være forberet til å kommunisere med de fastboende i Danmark. Her vet jeg at min gode venn TG har mye å bidra med. Kommer her med noen få uttrykk som en sikkert får bruk for.

En klassiker er jo "å bæsje på leggen" som betyr å "gøre sig selv til grin".
Ellers finnes det jo et uttrykk på dansk som høres meget morsomt ut på norsk: at jokke i Spinaten (som jeg tror tilsvarer det å tråkke i salaten)

Ta en spansk en:
Dersom sjømennene spilte sin sæd på horenes bryster fikk de rabatt. Dette var særlig populært blant de (fattige) spanske sjømenn

Hos massagepigerne i København hedder det "spansk massage" (eller bare spansk..) når de befordrer udløsning i kavalergangen (altså området mellem brysterne!).
Yamaha Wolverine 700
Yamaha Wolverine X2

http://www.arendal-atv.com
Brukerens avatar
okelbo
Renovasjons sjef

Gå til Søppeldynga

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester