Jeg har noen småting å skrive om denne forhandleren, desverre....
Jeg kjøpte min første ATV her, å alt gikk smerte fritt, noen små feil ble det og jeg tok det etter hvert, så byttet jeg til 800 LTD 2009 mod. Der startet det med at jeg mista kula med henger på, på sommerturen. i 80 så hekter hengeren seg av å drar til skoks, total havari på den, Ler sier da at de ALDRIG har hatt problemer med dette, jeg fikk også en skrangling å e ulyd i den før jeg kom meg hjem. Skranglingen kom av at eksos dekselet var sprukket, det gikk såklart ikke på garantien. Ulyden kom av at det var ett ellere annet i variator systemet som var glemt smurt opp. da jeg ba om å få service bok til maskinen så fikk jeg beskjed om at slikt ikke fantes til ATV, det begynner da å bli endel små ting som jeg tar med de, å resultatet var at det ikke dekkes av servicen. så begynner jeg å få god kontakt med BRP, for ettere hvert begynner jeg å ringe til de isteden for å ringe til Ler, å ved ett tilfelle hvor jeg er på besøk til Ler såå nevner jeg at BRP mener at feilen kan være.... Da bryter en av de bak kassen ut med at: De har skrudd BRP produkter Lenge før han på BRP slutta med bleie, men jeg kunne jo få de til å skru på maskinen min om jeg ville, jeg trenkte ikke komme dit.... Etter dette ble mitt forhold til Ler veldig kjølig.
Her på sommer turen så løstnet hurtigfestet på kassen min, å jeg sendte sms til ler om det svaret var enkelt... Det var synd.
Så da gikk jeg inn for å finne en annen leverandør av service til maskinen min. Jeg fikk tips om Bil & Landbruk i Tydal.
Jeg drog dit med maskinen min, å ga beskjed om at de skulle gå over maskinen, fra front fanger til skiltet å skrive opp alt som var feil.... Lista ble LANG..... De fikset det meste på garanti de. Jeg sa at jeg hadde brukt Ler som service plass.. Ja de så det sa de, jeg må innrømme at det gikk kaldt nedover ryggen min når de sa det, Tydalen fant også ut at pappirene på maskinen min ikke var fylt ut å sendt inn til Finnland.. BOMBE Jeg er ferdig med LER......
Så fikk vi i klubben ett nytt medlem, Hroar, han ringte å lurte på om jeg hadde ett verksted som han kunne skjekke ut ang en rep. han skjekket å sammen lignet priser mellom Tydalen å Ler, vi snakker om bort i mot 10.000 i diferanse på SAMME JOBB!!!!
Flere har i etter tid kommet til meg å klaget sin nød iforhold til Ler, jeg annbafaler alle om å ta en kontakt med Tydal Bil å landbruk, resultatet er at driftkostnadene har falt mye...
Jeg skrev ett Brev til BRP hvor jeg fikk med flere av de som har hatt trøbbel med Ler, å som jeg skrev: Det er ille når kundene deres hjertelig drar ca 23 mil en veg for å få service isteden for 2 mil... Det sier sitt..
Jeg er ferdig med Ler for godt, jeg har nå bestilt NY 2011 LTD, denne er bestilt i tydal, om det er andre med BRP produkter i Trøndelag så vill jeg annbefale på det VARMESTE å ta en telefon til Tydalen, dere kan risikere å spare penger ihvertfall kontra LER....
Jeg skal ikke svartmale Ler 100% men jeg mener at når det er om å gjøre å få stjerner i boka for at de ikke har garanti rep. så er det ikke kundene som skal lide.
Jeg håper det er flere som slenger seg på dette innlegget å at inneggene blir sakelige.
Mvh
Obelix.