Octavia wrc » 31 Aug 2009, 17:10
Hei, har importert et par CFMoto 500, og det gikk veldig greit, men tok litt tid, i og med at jeg ikke bestilte container. Prisen på Kina varer er som på alt annet man kjøper, er det grise billig, er det ikke gull du får, men du kan faktisk få bra maskiner også, som feks CFMoto,Goes,(men er stort sett samme maskin, bare litt forrandringer på plast.) De fleste stor Japanske maskinene blir ikke produsert i Japan, men i et lavkostland, (gjerne Taiwan),selvsagt for at de skal tjene mest mulig penger. Har testet CF'n i ca 2 mnd nå, og det er overraskende positiv opplevelse, i forhold til hva man betaler for produktet.
En nabo av meg har fartet mye rundt i Kina, og asia med skip, og han påstår at de skikkelige fabrikkene i Kina har nyere og bedre maskinpark enn i Taiwan, som har produsert i mange år og ikke en moderne maskinpark. MEN det er et stort MEN, og det er alle som driver med nett scam/fraud, og de finnes det mange av ute på nettet. Er flere på jobben som har kjøpt billige Kina ATV (50-150ccm), og det har bare vært dritt og de detter fra hverandre, men kanskje ikke så rart, når man får ATV fra 500 dollar, så får man vel hva man betaler for. Jeg var i utgangspunktet helt i mot Kina maskiner, men har måtte svelge en stor kamel vedrørende CF'n, og det har en kompis av meg som driver mc verksted også. Alt av stål, sveiser, aksler ser veldig bra ut, men man veit jo ikke hvor holdbart det er før om 5-10 år :o)