Det er allerede en tråd om Stoa-Bil, men jeg syns at det er på sin plass å bemerke de gode erfaringer man kan ha, selv om det blir en gjentakelse. Det fins heldigvis noen flinke verksteder/forhandlere som noen andre burde ta lærdom av.
Jeg slet lenge med noe lysproblem jeg hadde på Renegaden som hverken jeg eller leverandøren her i distriktet klarte å finne ut av.
Etter det jeg leste her på forumet, så tok jeg kontakt med Stoa Bil i Arendal. Første inntrykk jeg fikk var at de var hyggelige folk som kunne det med syklene.
Det endte med at jeg kjørte sykkelen dit før jeg dro på ferie i midten av desember, og ikke så veldig lenge etter gav de beskjed om at de hadde funnet ut om feilen og at sykkelen var i orden.
Jeg kunne ikke hente sykkelen før siste lørdag (2.2). Samtidig benyttet jeg sjansen til å få tak i deler for å ta servicen på Ds250, men oljefilteret hadde de ikke; det skulle de få tak i og så sende det til meg.
Allerede i går kom en eske fra Stoa Bil med en service bok der hvor det står at filteret skulle ikke byttes, kun renses, så det var ikke nødvendig å bestille det.
Alt i alt er jeg meget meget fornøyd, servicen var topp og de brukte mindre tid enn de selv hadde antatt. De tok også vare på sykkelen i ganske lang tid mens jeg hadde ferie. Dessuten tok de reparasjonen på garantien (de sa, helt i fra begynnelsen, at det var helt klart en garantisak). Reisene mellom Stavanger og Arendal var definitiv verdt!
NB! Jeg hverken jobber, får rabatt, eller har en meget godt og mega mistenkelig kjenskap til detaljer, bilder osv. ang. andre som har hatt erfaringer med dem