Har noen erfaringer/meninger å dele med dere ang Motorspeed.
Har som mange vet hatt sykklen min der pgr av en forsikringssak. jeg leverte sykkelen så begynte problemene.
For det første tok det hele tid. mer enn hva jeg hadde håpet på. Var oppom der med en kompis (AtvStakan) og fikk se en liste over hva som skulle byttes. Så spurte om jeg fikk være med å se på disse skadene med ansvarlig der. Påpekte da FLERE ting som ikke var tatt med på lista
Som denne skaden her:
Denne hadde takstmann "ikke sett". Må si jeg ikke ble imponert over det arbeidet.
så var det bare å vente på deler. noe som tok lang tid. fikk underveis ingen info, så måtte selv ringe for å høre hvordan det lå ann. Det tok nesten TO MND før jeg fikk sykkelen tilbaket. Da etter å ha ringt opp å hørt hvordan det lå ann. Fikk beskjed om at sykkelen var ferdig og klar til henting. Det var bare en ting, de hadde ikke fått satt på skjermbreddere.. Ettersom jeg hadde vært uten sykkel i nesten 2 mnd bestemte jeg meg for å hente sykkelen, å montere skjermbreddere selv, så tok turen opp med bil å henger. Men når jeg henter den, har de rota bort skjermbreddere og lover å finne de å sende i posten. jaja.. tok det for det det var å reiste hjem i lykkerus over å ha fått igjen sykkelen.. Vel hjemme går jeg over sykkelen. og finner flere feil! Først: speilene som da naturlig nok var bøyd å sprekt i hue å ræva var ikke byttet. det ene speilet var bare skrudd på igjen. det andre var lagt i kassa bak og en bolt var skrudd ned i festet. prøvde selv å montere dette men det var for ødelagt. irritasjonen bygger seg opp..
Tar dagen etter en kjøretur. ENDELIG. men gleden var kortvarig. lukta av brent olje og bensin gjør turen kort. vel hjemme, demonterer jeg mye av sykkelen og ser at det drypper olje... fra luftfilterboksen (?!) åpner boksen å finner svaret. boksen er FULL av olje og sikkert endel bensin. Filteret er såklart ikke brukanes lengre. Så demonterer boksen, vasker og monterer igjen før jeg ringer Motorspeed igjen og ber de rimelig umiddelbart sende et nytt filter. tok litt tid, men fikk filteret.
motoren blir fylt med olje igjen og alt virker normalt. så finner jeg nok en feil. Ryggstøtta på pas.setet. Bøyd, løst og ikke brukanes..
NY telefon samtale til Motorspeed.. litt mer irritert enn sist. "send bilde så skal vi ordne" er svaret.
Og ja de fikset. det setet kom i posten i helga som var. det tok altså ikke mindre enn tre mnd før den kom fra jeg leverte sykkelen, og da et lass med telefonsamtaler. I tillegg til at det ikke var "sett" av takstmann.
Etter denne runden med Motorspeed, finnes det ikke håp i helvete for at jeg lar de få tilgang på sykkelen min igjen. Å nei. Denne episoden er ikke enestående. AtvStakan har hatt sin sykkel til service der nå i sommer. og har mange av de samme oppfattningene. han er også meget bestemt på å ikke sette sin sykkel der noen gang igjen. Etter en service til flere tusen var feilene som skulle fikses fortsatt tilstedet, eller så dukket de opp etter kort tid igjen. AtvStakan vurderer sterkt å sende et brev til BRP ang service på Motorspeed. Hans feil ble rettet på kort på et annet verksted (Vang)
Alt tyder på at MotorSpeed lider av "selge-sykkel-å-tjene-penger-er-bra-men-der-slutter-vår-service" innstilling. De gjør ufullstendig jobb, gir lite eller ingen info til kunder. De er rotete og har liten kontroll på deler som er bestilt til bestemte sykler.
Kan ikke under noen omstendigheter anbefale MotorSpeed til noen som vurderer å kjøpe atv der eller ha service/rep av atv. skal ikke uttale meg om hvordan MC/Snøscooter delen av firmaet fungerer, men har mistet helt trua på det å.
Ligg UNNA er min oppsummering!