Har en Minstral 50 Jeg nettopp kjøpte brukt av en jeg kjenner. Ingen kjente store problemer, og den har visst gått helt fint frem til jeg kjøpte den.
Kjørt den 2 ganger, og da har den gått fint, men skulle hjem etterå ha kjørt den til jobb første gang, så kom jeg halveis hjem før virket det som den først ikke ville gire opp, (den bråkte noe forferdelig, og vibrerte) for å så heller gire opp i når den ikke skulle det, virket det som. Så mistet den kraft, og gassing førte til ingenting. Fikk den ut av veien og satte den i Nøytral, og startet den opp. Fusket litt, men fikk den igang igjen. Fikk kjørt et stykke til, da med vibrasjoner uten like, før den døde igjen. Starteren ble svakere og svakere, så jeg gav opp og ringte til noen som kunne hente meg og den.
Trodde det var dårlig med strøm, siden starteren ble svakere og svakere, og lysene virket dårlige. Tok den hjem, ladet den, og den startet som bare det. Kjørte ikke noensteder da. Startet i dag, startet fint, kjørte 500 meter, før den begynte igjen, og jeg syntes det luktet nesten svidd. Jeg må si at jeg kan null og niks om motor (ja, jeg er jente, bare gni det inn) men jeg ville høre litt jeg før jeg eventuelt sender den til verksted, og får en regning som overstiger det jeg betalte for den.
Registrert som moped på 4 hjul, og er halvautomat. Bensin og olje er det nok til at den burde funket, og den ble ladet opp dagen før. I og med at den virket som om den ikke girte der den skulle, og at den luktet litt funky når den stoppet, kan det eventuelt være en defekt girkasse, eller, (mer håpefull grunn) lite olje i girkasse\motor?