[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Rotax V-twin/Polaris Twin 800
Side 1 av 1

Rotax V-twin/Polaris Twin 800

InnleggSkrevet: 05 Mai 2013, 10:21
Esp1n
Halloen.
Slenger en forespørsel ut i luften her.
Jeg har en Polaris RZR 800, men syntes den er litt lat. Har fundert på turbo, men har også snusa litt på en Rotax V-twin 800 motor også.
Er det noen som har formeninger om hvem motor som er den beste?
Rotax eller Polaris sin. Det er snakk om en 800ccm. og turbo blir det.
Kom med innspill alle som en. [smiil]

Re: Rotax V-twin/Polaris Twin 800

InnleggSkrevet: 05 Mai 2013, 11:35
smaug
Oi, det var litt av en problemstilling. Først og fremst vil jeg si at det er ikke noen av motorene du vil få størst problemer eller arbeid med etter trimming, det er alt det andre som akslinger, variatoroppsett osv osv.
En Rotax motor i en RZR tror jeg blir MYE ekstra arbeid bare for å få den til å gå og så skal du ha en turbo på hvor ingen lager noe som passer. Den største grunnen er at RZR er laget med en "one piece" motorkonfigurasjon hvor gir og variatorer er alt plassert i en klump så langt bak som det går og fortsatt være midtmontert. Utfordringen med å få akslinger, differ og variatorer der de skal være og fungere som vil være en formidabel jobb å få til med mindre man ikke har ressurser godt over en middels garasje. Du vil glatt ha brukt opp to turboporsjekter på den motoren som står i bare for å få en V-twin på plass og få alt til å fungere. En 800R motor med et BBK oppsett fra Mr.RPM har greie 100 gamp noe som er den del mer enn MCX gir på 800 motoren som står i RZR'en. Jeg hadde handlet inn MCX turbo til RZR og sagt meg fornøyd med det. Skulle jeg ha hatt noe mer da, hadde jeg handlet inn en Maverick 1000R [oh yes]

Re: Rotax V-twin/Polaris Twin 800

InnleggSkrevet: 05 Mai 2013, 19:36
Esp1n
Min RZR er en vanlig 800. Har titta litt på Big Bore kit også, men jeg har fått opplyst at min motor har bare 55 Hk, mens andre sier 63Hk. Så vet ikke helt hva som er riktig her.
Å få en Rotax inn i RZR`n ser jeg ikke på som noe annet enn en god utfordring ;) Garasjen og kunnskapen skal det nok ikke skorte så mye på.
Riktig det at en ikke får turbokit som passer på Rotax i RZR, men er nå morro å bygge litt sjøl og da :) hehe.
Har forstått at differ og aksler er det som blir det svake ledd her. Ja jeg kunne sikkert kjøpt noe annet som går bedre. Men... jeg vil ha no som ikke alle har hehe.. litt sær sånn hehe...
Tanken med å få motoren til å gå, er å bruke elektronikken til Rotax motoren. Men, hvis Polarismotoren er bra nok til å få litt krutt, så er det jo klart litt enklere å bruke den.
Har du link til de BigBore kittene du nevner?

Espen