Bensin i Olje Access 450 Warrior
Skrevet: 07 Jun 2013, 17:28
Hei
Jeg kjøpte en brukt Access 450 Warrior forrige uke som kun hadde rullet et par hundre mil ca.
Alt virket greit og selger hadde nylig byttet batteri, olje og oljefilter.
Kjørte et par dager å bare mens jeg gikk over sykkelen og justerte litt småting som brekk, strammet kjede osv peilet jeg oljen også.
La da merke til at den var noen CM over nivå men synes oljen så fin ut.
Pumpet ut ca 0.4l for å få riktig nivå og kjørte da med dette rundt 1 dag hvor jeg merket det kom rasle/tikke lyder, tenkte kansje det var kjede først men så ble det bare verre .
Peilet oljen igjen for og se og nivå var nok en gang steget over maximum og oljen var veldig tynn.
Luktet på oljen og kjente godt lukten av bensin.
Etter litt lesing på nett ser jeg mange har hatt problemer med at bensin kranen som er styrt av vacum ikke fungerer som den skal og at det renner bensin hele tiden, og da med kombinasjon av flottører som ikke stenger nåla vil oversvømme motoren med bensin. (dette kunne skje om de sto over lengre tid)
Ringte motorscoop og forhørte meg og de ba meg da demontere forgasser og se om feilen lå der.
Har nå hatt av forgasser og kontrollert den selv + at jeg tok den med til motorscoop så de kunne se, der fungerer alt som det skal
Bensin kommer heller ikke fra kranen med mindre man suger vacum i slangen fra innsuget så da er heller ikke feilen der.
Hva har skjedd her og hvilke rettigheter har jeg?
Kjøpte den brukt og dette skjedde etter få dager :(
Ikke er jeg en erfaren mekaniker og kunne ikke vite om slike feil eller hva som var problemet før jeg leste meg fram til dette.
Ettersom det kom rasle lyder i motoren har jo mest sannsynlig motoren tatt skade av tynnet ut olje.
Prøvd og høre med motorscoop og de har ingen mulighet til og ta inn sykkelen på verksted før om 3 uker minimum, de er vel de eneste i akershus omeråde som skrur på dette?
Andre forhandlere ser ikke ut til å ville ta den inn ettersom de ikke har tilgang på deler eller manual på dette merket...
Føler jeg sitter litt i saksa nå med en veldig stor regning foran meg for å få denne på veien igjen!
Noen gode tips?
Mvh
Kristoffer
Jeg kjøpte en brukt Access 450 Warrior forrige uke som kun hadde rullet et par hundre mil ca.
Alt virket greit og selger hadde nylig byttet batteri, olje og oljefilter.
Kjørte et par dager å bare mens jeg gikk over sykkelen og justerte litt småting som brekk, strammet kjede osv peilet jeg oljen også.
La da merke til at den var noen CM over nivå men synes oljen så fin ut.
Pumpet ut ca 0.4l for å få riktig nivå og kjørte da med dette rundt 1 dag hvor jeg merket det kom rasle/tikke lyder, tenkte kansje det var kjede først men så ble det bare verre .
Peilet oljen igjen for og se og nivå var nok en gang steget over maximum og oljen var veldig tynn.
Luktet på oljen og kjente godt lukten av bensin.
Etter litt lesing på nett ser jeg mange har hatt problemer med at bensin kranen som er styrt av vacum ikke fungerer som den skal og at det renner bensin hele tiden, og da med kombinasjon av flottører som ikke stenger nåla vil oversvømme motoren med bensin. (dette kunne skje om de sto over lengre tid)
Ringte motorscoop og forhørte meg og de ba meg da demontere forgasser og se om feilen lå der.
Har nå hatt av forgasser og kontrollert den selv + at jeg tok den med til motorscoop så de kunne se, der fungerer alt som det skal
Bensin kommer heller ikke fra kranen med mindre man suger vacum i slangen fra innsuget så da er heller ikke feilen der.
Hva har skjedd her og hvilke rettigheter har jeg?
Kjøpte den brukt og dette skjedde etter få dager :(
Ikke er jeg en erfaren mekaniker og kunne ikke vite om slike feil eller hva som var problemet før jeg leste meg fram til dette.
Ettersom det kom rasle lyder i motoren har jo mest sannsynlig motoren tatt skade av tynnet ut olje.
Prøvd og høre med motorscoop og de har ingen mulighet til og ta inn sykkelen på verksted før om 3 uker minimum, de er vel de eneste i akershus omeråde som skrur på dette?
Andre forhandlere ser ikke ut til å ville ta den inn ettersom de ikke har tilgang på deler eller manual på dette merket...
Føler jeg sitter litt i saksa nå med en veldig stor regning foran meg for å få denne på veien igjen!
Noen gode tips?
Mvh
Kristoffer