Nye erfaringen med 2" kitet:
Etter montering er den høyere og mer gedigenå se på-

men dette har jo også sine bakdeler.
Deler de her med dere.
Har stått på sykkelen max 4 timers kjøring på variert underlag til info.
Tyngdepunktet forandres negativt, krapere vinkler på drivaksler med større belastning på mansjetter og knuter m.m., spissing endres (kan justeres) og det jeg likte minst var at fjæringen bak ble oppstivet istedet for at hele festet oppe ble flytet ned. Med dette kitet er fortsatt fjæringen som orginalt foran men mye høyere bakkeklaring

...bak= steinhard fjæring -noe som en merket meget godt i terrenget i Gledeslia i helgen...og sykkelen jobbet likeså mine armer

Kontakten med underlaget blir mye dårligere og resulterer i dårligere fremkomlighet
Her burde man istedet ha laget samme braketter som foran, altså bare flytte øvre feste ned en ca. 3 cm. Dette kan fint lages.
Alternativ er å montere Gorilla/Godzilla! 7" liftkit til ca. 35.000,- inkl. nye lengre bærearmer og lengre drivaksler. (blir da som avatarbilde) Men egenskaper etter vei som den mest brukes på blir da borte/forringet.
Men ser meg heller nå rundt etter andre dempere/fjærer med mye justering/flex/akselpendling

. Kommer tilbake med info i tråden om fjær/dempere. Eventuelt klarer jeg meg med det orginale

får se litt på dette.