[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Litt om variator pÃ¥ TRV 500

Litt om variator på TRV 500

DVX, TRV, 3in1, H1...

Litt om variator på TRV 500

Innlegg :-) » 02 Mai 2008, 18:25

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
:-)
 

Innlegg geirk » 02 Mai 2008, 20:50

Har du kjørt istykker allerede eller er ren nyskjerrighet???
CanAm Outlander Max 800 `07
Boks/Vindskjerm/Varmeholker og V.Hansker
Henger
geirk
EASY RIDER
 
Innlegg: 299
Registrert: 06 Mar 2007, 22:14
Bosted: Kragerø

Innlegg :-) » 02 Mai 2008, 20:53

Bare litt nysgerrrig for hva som skulte seg under lokket. Kan nemlig (i følge manualen) ikke bytte reim uten og ta av sekundær klutsjen :sad: Betyr mye jobb hvis en skulle være ille ute og langt fra folk...
:-)
 

Innlegg geirk » 02 Mai 2008, 20:59

Du klarer vel å trykke inn den inderste skål på sekundær slik att reima blir så slakk att den kan vippes av primæren???
CanAm Outlander Max 800 `07
Boks/Vindskjerm/Varmeholker og V.Hansker
Henger
geirk
EASY RIDER
 
Innlegg: 299
Registrert: 06 Mar 2007, 22:14
Bosted: Kragerø

Innlegg :-) » 02 Mai 2008, 21:49

Okelbo, sa det burde gå. Får prøve tror jeg. Kjekt å vite hvis det skal skje noe muffens
:-)
 

Innlegg smaug » 02 Mai 2008, 23:10

Det der var veldig trangt gitt. På toppen av det hele så er sikkert fjæra ganske stram siden motoren er relativt liten. Det jeg bruker å gjøre på snøscooter når jeg skal ta bort reima, er å vri den innerste skiven bakover(trenger ikke å presse den ut) eller mot rotasjonsretningen om du vil, også heller bare dra i reima midt mellom de to variatorene rett opp. Da presser man skivene fra hverandre.

Nå vet jeg ikke om helixen på disse sekundærvariatorene tillater dette men det kan være verdt å prøve.

Det blir værre å få den nye reima på igjen dog. Vet ikke helt hvordan AC mener at det skal gjøres :?:
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Arctic Cat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester