Polaris Sportsman 570 Touring EFI sperre
Skrevet: 17 Jun 2014, 21:00
Hei.
Skaffet meg en Polaris Sportsman 570 Touring EFI (på hvite skilt som 4-hjuls MC) for en ukes tid siden og er storfornøyd med selve kjørekomforen og byggekvaliteten virker solid.
Nesten kjørt den inn nå (nermer meg 50 mil) men det er en ting som småplager meg litt;
Den mangler den siste "piffen" for å f.eks. kunne holde 60km/t i bakker.
Så fort det kommer en motbakke eller to må jeg rett og slett holde igjen for å ikke tyne motoren nå som den ikke er kjørt inn og ender opp med å måtte holde både 45 og 40. Alltid en eller annen bilist som legger seg helt oppi rompa mi og rister oppgitt på hodet.
Det jeg i bunn og grunn lurer på er hvor sperren på en 570 touring EFI 2014 modell er?
Ligger den elektroniskt så man må omprogrammere chipen eller er det en plombering et eller annet sted?
Prøvd å se på luftinntaket om det evt. lå en skive der men kunne ikke se noe i farta uten å demontere det hele.
Takker på forhånd.
Skaffet meg en Polaris Sportsman 570 Touring EFI (på hvite skilt som 4-hjuls MC) for en ukes tid siden og er storfornøyd med selve kjørekomforen og byggekvaliteten virker solid.
Nesten kjørt den inn nå (nermer meg 50 mil) men det er en ting som småplager meg litt;
Den mangler den siste "piffen" for å f.eks. kunne holde 60km/t i bakker.
Så fort det kommer en motbakke eller to må jeg rett og slett holde igjen for å ikke tyne motoren nå som den ikke er kjørt inn og ender opp med å måtte holde både 45 og 40. Alltid en eller annen bilist som legger seg helt oppi rompa mi og rister oppgitt på hodet.
Det jeg i bunn og grunn lurer på er hvor sperren på en 570 touring EFI 2014 modell er?
Ligger den elektroniskt så man må omprogrammere chipen eller er det en plombering et eller annet sted?
Prøvd å se på luftinntaket om det evt. lå en skive der men kunne ikke se noe i farta uten å demontere det hele.
Takker på forhånd.