Tenkte jeg skulle skrive litt om min nyinnkjøpte lille moped.
![grønt smil [grøntsmil]](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Mange tenker sikkert at jeg sikkert ikke er mer enn 16 år siden jeg kjøper en moped, men det er ikke tilfellet. Det var lommeboka som satte en stopper for at jeg ikke kunne gå til innkjøp av en NY Can Am eller Polaris i år, men så ville jeg samtidig ha noe å både skru og kjøre litt med i sommer og utover høsten helt til lommeboka tillater innkjøp av skikkelig redskap.
Grunnen til at jeg kjøper NY og ikke brukt er for det første at jeg liker å skru på ting som er NYTT og som INGEN andre har skrudd på før meg og spesiellt ingen kvisete 16 åringer som ikke evner å gjøre ting ordentlig (NO OFFENSE
![Ler [vittig]](./images/smilies/icon_lol.gif)
Dette er altså en Kymco MXU 50 som er den største registrerbare 50cc ATV på markedet her i Norge. Noe som gjør at jeg ikke ser ut som en idiot der jeg kommer trillende på en mini moped med knærne skallende i ansiktet. Den veier hele 170kg og det sier seg selv at den da blir noe daff i orginalutførelse. Tanken med denne tråden er å underholde meg selv imens jeg skrur og samtidig håper å få til noe som er brukbart imens man sparer til noe morsommere.
Her er altså vidunderet nyregistert og fersk fra forhandler
![Jadda [oh yes]](./images/smilies/thumbupright.gif)

Denne tråden vil bli oppdatert jevnlig etter mitt eget forgodtbefinnende (kanskje allerede i kveld)
Men nå stikker jeg ut i hagen
![klippe [klippe]](./images/smilies/mowlawn.gif)
***Update 16.07.2010 Kl 21:10***
Klarte ikke la være å skrive litt mer i kveld
![grønt smil [grøntsmil]](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Polini 75ccm Sylinder/blokk

Dellorto 21mm PHBG Racing forgasser

Hebo luftfilter/powerfilter

Polini Speedcontrol variatorkit med 2 sett vekter

Stage6 wirechoke med 150cm wire (må tilpasses, tenker på å plassere den lett tilgjengelig på styret)

NGK Iridium plugg, Hebo bensinfilter, Hebo bensin/olje slange

Skikkelig olje

H4 BI-Xenon kit så man kan se i høst/vintermørket
![Smil [smiil]](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)

Nytt 8AH GELÈ batteri istedenfor stusselige 4AH orginalt (Legger opp kabel til kjapp tilkobling av CETEK lader for
vedlikeholdslading når ATV`n står parkert)

Pimpin ain`t easy
![Ler [vittig]](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Im king [kongle]](./images/smilies/im_king.gif)

Det jeg venter på nå er det nye eksosanlegget som er i på vei til meg med posten, regner med at jeg har det tidlig neste uke
![Ting tar tid [vente]](./images/smilies/waiting.gif)
Og til slutt et bilde av Kymcoen trygt plassert på sin faste parkeringsplass på låven

***Update 03.08.2010***
Har gått litt fort i svingene i det siste og det har derfor blitt litt tynt med oppdateringer, men status nå er iallefall at alt er montert og fungerer som det skal :) Nå gjenstår kun litt finjustering av forgasser og litt mer innkjøring.
Men kan iallefall slå fast at den nå har blitt mye mer turtallsvillig og sterkere over hele registeret. Med andre ord mye mer kjørbar og artigere å kjøre både langs vei og i skogen. Når det kommer til fart så gjør den 70-75km/t på flate strekker noe jeg synes greier seg.
Har testet fremkommeligheten i skogen og den er temmelig upåklagelig mtp den lille motoren og 2wd. Tror nok noe av grunnen til at fremkommeligheten er såpass bra er at maskinen er såpass stor at bakkeklaring osv blir tilstrekkelig i forhold til mange mindre 50cc moped registerte ATV`er.
Her kommer iallefall noen bilder :)
Choken ble plassert lett tilgjengelig på styret :)

Tecnigas effektanlegget montert

21mm Dellorto forgasser og luftfilter på plass, Polini toppen og sylinderen kan så vidt skimtes under plastdekselet

Ikke kjørt allverden ennå, men det kommer :)

Xenonlys også på plass, kan virkelig anbefales!

Til slutt to bilder av doningen fra begge sider :)

Hvis det er noen som har noen spørsmål om hva eller hvordan ting er gjort så er det bare å fyre løs
![Smil [smiil]](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)