Har i dag fått hjem min ATV! Det er min første, og jeg har nesten ikke kjørt ATV før heller, men de få turene jeg har kjørt i syden (to dager med Aeon Overland 180, og to dager med Adly 50) har gitt meg kraftige abstinenser i mange år... :D
Bompenger er "unskyldingen" for å kjøpe ATV sånn offisielt, men det er nok ikke den eneste grunnen... Bruker rundt 2000 kr pr mnd i bom, som jeg fant ut jeg heller kunne bruke på ATV hehe...
ATVen er en 2007 modell Polaris Outlaw 500E, med "20" hester. Jeg har ikke funnet helt utav hvilken effekt denne produserer, men har lest rundt 50 et par plasser. Sikkert mer enn nok til å begynne med! :)
Den er i ganske god stand virker det som, jeg kjøpte den på tvangsauksjon, så den skal få seg en skikkelig service før den blir tatt i bruk. Det er jo uansett et par-tre måneder til jeg skal kjøre den på veien. Det fulgte med piggdekk, men jeg tror ikke jeg kommer til å bruke den på veien vinterstid.
Har egentlig null kjennskap til ATVen enda, har så vidt startet den, og konstatert at det var ganske grom lyd i den!
Jeg trenger å bli kjent med maskinen før jeg tar den ut på veien føler jeg, er lite lysten på å velte eller tabbe meg ut på andre måter. Jeg har skjønt at man må bruke kroppen en del når man kjører ATV, og flytte tyngdepunktet innover i sving osv.
Har forresten kjøpt fullt MC utstyr, Jakke, bukse, hjelm og hansker.
Planer:
Større drev foran (har satt på 15t drev, venter på 16t)
Mindre drev bak (venter på 37t)
Gjennomgang av foringer og lager (tar det til vinteren)