Da er jeg endelig kommet meg nedover igjen etter 4 ukers ferie oppe i Finnmark. Var utrolig rart og endelig kunne laste av sykkelen av bilen i dag og hente skiltet som lå i postkassen. Rart å kjøre på vei hvor det faktisk er en del trafikk og jeg ser at jeg trenger kjøretrening fordi jeg er ikke vant til å bruke speil

Min sykkel er altså en dønn standard Outlander Max 650 XT 09 modell som jeg kjøpte demokjørt. Den var gått kun 15 mil når jeg hentet den og aldri hatt skilt på før. Jeg ble altså første eier på den og det var litt ekstra morro. Første gang jeg har kjøpt noe helt "nytt" før. Sykkelen har fungert fint men jeg fikk som kjent problemer med MAP sensoren den første uken. Den ble erstattet av Frode Utsi AS i Tana uten noe tullball og jeg selv monterte den på. Jeg synes det hyler noe infernalsk av giret eller hva det er. Skal få noen til å høre på det når jeg leverer den inn til første gangsservice, men jeg har skjønt at det er vanlig og skal være sånn. Det svetter også litt av simmeringen fra framdiffen på inngående aksel men det kan se ut som ringen som bare har gått seg til el evt maling på aksel som nå er slitt bort. Har ikke dryppet noe, bare litt svetting. Motoren går godtt men mye vil ha mer så planen framover vil være:
Chip tuning fra Dynojet(powercommander III eller V) og Aaen sluttpotte eller en HMF Penland pro. Orginal dekkene må dø, de er dårlig på vei. For myke og for lite følsomhet i styret. Overstyrer plutselig i inngangen i en sving. Skal ha på Goodyear Rawhide MT/R, kanskje på 14" felg men bare hvis jeg finner med mer innpress, særlig på felgen foran, ellers blir det på orginal 12" felg. Blir jeg kjempefornøyd men vil ha enda bedre repsons kan jeg kjøpe et 14" sett senere også.
Lys: Orginallysene er elendig så her må det gjøres noe. Bi-xenon i orginallampene er første pri. Blir det for stusselig så går jeg for PIAA 510 SMR med xenon i. Har også lyst til å bytte ut fronten med en 2010 front hvis det lar seg gjøre og kanskje legge på sort vinyl på enkelte paneler.