Etter 40 telefoner, en haug med "skal sette deg til en annen person" og like mange forklaringer om hvorfor jeg ringer, kom jeg til slutt til en Mossedame (vår egen Kristine). Hadde meg en god samtale med henne ang ATV i biltrail/offroad i Norges Motorsportforbund for å kjøre lovlig med lisenser i offroadløyper. Det er ikke lett og komme med atv til en klubb for og kjøre der under "lovlige" regler.
Det skal være ett møte i Tønsberg om 14 dager hvor Kristine skal fremme vår sak, og begynne å jobbe med og få dette inn under forbundet.
Det er sikkert mulig og kjøre 4wd maskinene våre på motorcrossbaner slik som quadkjørere gjør, men jeg vil kjøre i offroadløyper, noe som ikke er mulig her jeg bor i alle fall. Jeg vet det er løyper som er åpne for dette, men det er ikke det saken gjelder.
Jeg vil ha fører og kjøretøylisens, melde meg inn i klubb og kjøre under ordnede forhold.
Så til dette trenger jeg 4-5 personer som kan være med i en gruppe og diskutere reglement rundt dette.
Jeg er en av de 4-5 personene. Phrode er tvangspåmeldt, så da mangler jeg 2-3 stykker som kan møtes og ta en "brainstorming" sammen med Kristine.
Du kan gjerne bo hvor som helst i landet, men du må komme deg nedover hit på møte. Gjerne å ha litt erfaring rundt dette med offroad/biltrail eller være spesielt interesert /eller klin gæren (slik som mannen f.eks.)
Noen som vil være med på dette???