Nye regler for registrerte Atver i Eu

Nytt reglemang for nyregistrering av atver innen Eu og nesten garantert Norge trer i kraft i januar 2013
hovedkravene som jeg stusset noe veldig på er krav om velte bur og sikkerhets sele på Traktor registrert atv. som er enda mere idiotisk enn traktor setet de prøvde seg på sist
også blir det mere strenge overvåking av plomberinger og fartsbegrensning står bare beskrevet anti tampering. vilken kan opptre i form av at hele datahjernen må byttes på foreksempel Can-am pga den styrer den elektroniske innsprøytninga
Det nye kravet på plombering er veldig likt det gamle 15kw og maks fart på 90kmh
og en annen veldig interessant ting er kravet om differensial bak på alle nye vei registrerte firhjulinger altså da ikke kjetting men aksling innen 2016. Ber høyt om at dette ikke blir tilbakevirkende da det kommer til å bety den totale døden for nye 450cc sports atven og da spesielt den fantastiske Yamaha 700 Raptoren på veien.
for oss Can-Am folk med hvite skilter blir ikke endringen enormt store da heldigvis.
info om reglene under på linken
hovedkravene som jeg stusset noe veldig på er krav om velte bur og sikkerhets sele på Traktor registrert atv. som er enda mere idiotisk enn traktor setet de prøvde seg på sist
også blir det mere strenge overvåking av plomberinger og fartsbegrensning står bare beskrevet anti tampering. vilken kan opptre i form av at hele datahjernen må byttes på foreksempel Can-am pga den styrer den elektroniske innsprøytninga
Det nye kravet på plombering er veldig likt det gamle 15kw og maks fart på 90kmh
og en annen veldig interessant ting er kravet om differensial bak på alle nye vei registrerte firhjulinger altså da ikke kjetting men aksling innen 2016. Ber høyt om at dette ikke blir tilbakevirkende da det kommer til å bety den totale døden for nye 450cc sports atven og da spesielt den fantastiske Yamaha 700 Raptoren på veien.
for oss Can-Am folk med hvite skilter blir ikke endringen enormt store da heldigvis.
info om reglene under på linken