Skrevet:
13 Jul 2008, 09:39
tipo176
Tenk deg at du står med sykkelen ute i bushen og skal opp en bratt bakke e.l. Du gir på med "vrigassen" og kommer nesten opp. Vinkelen er litt for bratt, og du drar med deg gassen pga vinkelen. Hva skjer da?
Du kan nok montere en slik: hvis du ikke har Polaris med ETC da. ETC = electronic trottle control. Hvilket betyr at gasswiren er elektronisk beskyttet med en nødstopp.
Skrevet:
13 Jul 2008, 14:11
bowiebolan
Ok, da skjønner jeg.
Men er det da igjen en grunn til at cross og trialsykler ikke har det?
Skrevet:
13 Jul 2008, 23:05
pancho
Jeg har montert Terrycable Dual Gasser på begge syklene våre, og jeg må si at det er noe som jeg har fått veldig mye glede av.
Man kan enkel sperre vrigassen med en knap, i tilfelle det trengs.
Med tommelgass får man en del mer kontroll på terrengkjøring, eller når du skal fin manøvrere, men hvis du skal bruke sykkelen mye på langkjøring eller på veien, er det definitiv en fordel å kunne svitsje av og til.
Hvis du er glad i å kjøre på gjørmen, er det enklere og få til noe mer kontrollert søling av sykkelen med tommelgass, og da kan du bare kople den ut ved å trykke inn knapen...