Var ute i skogen med hengeren fra netthandelen i dag. Interessant opplevelse (har ikke kjørt med henger i tett skog før). Terrenget jeg kjørte i er et særdeles småkupert sørlandsterreng med mange 30-40 graders minikneiker på en liten til en god meters høyde. Det har knapt vært avvirket her på 60 år, unntatt litt rundt 1990. Meget trangt mellom trærne og småkneikene i kombinasjon med en god del store, gamle trær og voldsomt mye 10-20 år gammel krattskog gjør det - interessant.
Hjulsettene på netthandelhengeren føler terrenget på en helt super måte. Jeg rygget hengeren over en 25-30 cm tykk furustamme, intet problem noen av veiene. De vertikale støtte bøyer greit unna når de treffer en litt massiv stamme og selv om et hjul kommer godt innpå en stamme med endel lass på hengeren, klatrer den seg oppover og forbi uten problemer med lasset. Det vanskelige var å få snudd. I tett skog med et "vogntog" på ca 5,5 m er det nesten uråd å bytte retning mer enn 10-15 grader med rygging og forover igjen, selv om en meier ned litt krattskog med såvel henger som sykkel.
Jeg skal sette hjulene litt lengre fremme på hengeren og det forreste settet med sidestøtter lengre bakover. Kranen var litt tungvint i bruk, det er egentlig greiere å velte på stokkene. Galvaniseringen virker kanskje noe i tynneste laget og er litt ujevn, men med denne godstykkelsen skulle ikke det spille særlig rolle. Om det blir litt rust på hengeren etter hver - so what?
Jeg begriper ikke at folk er så velstående at de er villige til å betale over det dobbelte for omtrent den samme greia. Jeg betalte, som nevnt, snaut kr 5000,- for denne.