Som nevnt er jeg kommende ATV-kjører og siden jeg skal kjøpe dævelskapet som MC så er det påbudt med hjelm. Jeg har prøvd et par hjelmer på mitt nyklippede hode og synes sånn "potte" med flip-up front var veldig praktisk. Syntes Modular sin var litt dyr, og jeg har fått høre at støydempinga i den kan løsne. De to andre modellene husker jeg ikke navnet på, men Mekonomen har en til ca 1800 penger som jeg synes var helt ok.
Fordelen med flip-up var bl a at stemmen ikke ble til Donald-kvekking hvis man skal prate med noen, bare å vippe opp fronten og sveive i gang kjeftamentet. Antar heldekkende visir er kjekt mht insekter og skalleknarper. En annen detalj jeg likte var innebygget solbrille, bare å skyve en hendel så kom et solvisir ned. Siden jeg er avhengig av briller så bør hjelmen kunne tas av og på uten å lage korketrekker av brillene. Den nevnte hos Mekonomen gikk helt greit sånn sett, i tillegg til at den passet utenpå parabol-ørene mine.
Ønsker råd og vink her også. Beklager at jeg spør og graver mye, men som nevnt er jeg sylfersk. Men du grønne glitrende som jeg gleder meg til å prøve en ny hobby! Forøvrig starter jeg snart mitt 34. år med RC-biler, den basillen er umulig å kurere.