Har ATV og spyder. Grunnet reumatisk sykdom er ikke mc et alternativ for min del, derfor spyderen.
Hadde lett mc før jeg ble dårlig. Hatt atv noen år nå.
Å sammenligne direkte nytter ikke, bruksmulighetene spriker veldig. ATV kan brukes til alt som mc kan brukes til, men er ikke like tilpasset og som andre har nevnt mer service å tenke på. For turen sin del kan en si: Bedre lastekapasitet, lettere å bruke på dårligere veier og grus, 4 hjul mot underlaget når det er fuktig, Men bråker mer i høy hastighet og en må holde seg i køen.
Hva ATV er suveren på: måking, sleping og annet arbeid, terreng og gjørmekjøring. Passer til å kjøres hele året.
En kan leke i terrenget med mc og, men vil du kjøre den 1 time til lovlig terrengområde for å leke i 3-4 timer og så kjøre hjem?
Salen på sykler laget for dette er ikke like komfortabel som den på atvn. (bruker outlanderen som bakgrunn for konklusjonene)
ATV er for de som vil ha arbeidsredskap eller flere bruksområder å velge i. MC for de som vil nyte friheten på veien.
Felles for begge typer eiere er. jeg vil ut og kose meg med noe som brummer.
Her om dagen slepte jeg en børste på kunstgressbanen til et lokalt idretslag. så kjørte jeg hjem og parkerte atvn, byttet hjelm og satt meg på spyderen for å bli med på tur sammen med venner på mc.
De lurte på hvorfor jeg fortsatt hadde atv nå, jeg svarte: Spør meg igjen når jeg måker foran garasjen din til vinteren, så du kan gå ut i slipperser og titte på 2hjulingen og drømme frem mot sommeren