Hei, jeg er ny her og fant forumet under jakten på info om ATV for registrering på vei. Kjører vanligvis en Honda Hornet 600 til og fra jobb, men det er ikke noe sykkel som egner seg for antydninger til glatte veier så ATV kunne godt mulig vært et alternativ vinterstid. Det blir mest kjøring på asfalt i Bergens-området i alt det været man får her om vinteren (slaps, våte veier, enkelte dager med snø osv).
Var og kikket på Yamaha Grizzly 700, som til nå er den eneste jeg har sett på. Prøvde en gang en 200ccm vei-atv (e-ton eller noe), med stiv bakaksling og uten revers, et skikkelig herk av en maskin, så den typen er ikke noe alternativ.
Noen som har efaring med Grizzly 700 til kjøring på vei? Det blir mest kjøring i 50-80 soner, men etter å ha sett alle de stilige bildene folk har lagt ut her så er det ikke noen tvil om at jeg kunne tenkt meg noen turer godt utenfor veien også :)
Hondaen jeg har er helt definitivt det beste kjøpet jeg noensinne har gjort, har ikke den minste ting å utsette på den, det er 100% kvalitet tvers igjennom, og det hadde vært artig å sitte igjen med en slik følelse når man skal kjøpe ATV også :) Sykkelen jeg hadde før var en drittmaskin (Aprilia Pegaso 650 som var værsyk så det holdt og ofte umulig å starte i fuktig vær), mens hondaen starter umiddelbart, selv når den har stått i 3 mnd.
Er det noen typer ATV man bør holde seg unna i forhold til driftsstabilitet o.l.?
Kan man forvente at Grizzlyen starter om den har stått en måneds tid og det er kaldt eller fuktig i luften?
Er det andre ATV-forhandlere i Bergensområdet enn Yamaha-senteret i Åsane som leverer MC-registrerte maskiner?
Har søkt en del på Google for å finne evt. negative ting om Grizzlyen, men har ennå ikke funnet noe, men hadde vært artig å få en kommentar fra noen som har erfaring med denne, evt. andre gode maskiner i samme prisklassen (rundt kr. 140 000,-).
Det klør i fingrene etter å få fatt i en skikkelig ATV, så håper noen har noen tips å komme med.