[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Snø og løsrevne ledd og muskel sener

Snø og løsrevne ledd og muskel sener

Snø og løsrevne ledd og muskel sener

Innlegg E.F.I » 24 Feb 2010, 20:55

Nå er det 120 cm snø. [oh yes] Polarisen står tørrt innomhus mens undertegnede rehabiliteres etter en skulderskade sist uke.
Nytter ikke med skjær , nå er det bare snøfres som gjelder .

Er det atv kjøring i Fusa, Os, Bergen eller Osterøy for tiden ?
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Re: Snø og løsrevne ledd og muskel sener

Innlegg Fjellsamen » 25 Feb 2010, 09:42

Alle traktorveier jeg kjenner til er nedsnødd - ikke sjans å komme meg fram med de spinkle 25" orginaldekkene til Grizzlyen, den legger seg oppå og bare flyter.

Lurer på om det ville hjulpet med 27" evt. 30" - det hadde sikkert ikke spilt noen rolle uansett med 40-60cm løs snø siden det pakker seg så voldsomt foran maskinen. Etter noen meter er det full stopp.

Har vært noen turer i salt-suppen på veiene, men verken jeg eller grizzlyen liker å bli marinert i gromset bak bilene [sad]

Skal ha meg et skjær til neste sesong - bl.a. skal jeg planere utover en del jord, flytte 20 tonn pukk og sand, og parkeringsplassen blir 4-5 ganger større i løpet av sommeren. Det hadde vært uutholdelig å brøyte for hånd slik det har lavet ned i det siste

Beltene er fortsatt 2 uker unna, og da er det ikke mange hindringer [smiil]
Yamaha Grizzly 700 '09
Honda CB 600 Hornet '08
Fjellsamen
250ccm

Innlegg smaug » 25 Feb 2010, 23:17

Jeg er så heldig at jeg kan ta inn sykkelen og spyle den med varmt vann fra en hageslange slik at ramme og aludetaljer virkelig får skylt av seg i blandt. Sprayer på med WD40 etterpå som oftest. Noen som har prøvd tectyl tynnstoff inni rammen?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg biggboss 800 » 28 Feb 2010, 20:02

6-hjulingen har knapt rukke å blitt kald om dagane mykje snørydding i Fusa,har vel 100cm med snø.... Kjempe fornøyd med doningen til snørydding,sku hat eit større skjer,det eg har er 152cm rett skjer.(eller ein fres forran)
Polaris Sportsman Bigbos 800
Hordaland
biggboss 800
150ccm

Innlegg smaug » 28 Feb 2010, 20:49

En fres hadde vært noe nå ja. Synd ikke Honda lager slikt til ATV.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg E.F.I » 28 Feb 2010, 21:33

Synes at de fresene jeg har sett som skal kunne monteres på atv blir både steikje dyre og forlenger atv med bortimot en atv lengde til.
Her blir det brukt en 2009 New Holland 4 x 4 med en to trinns Dalen fres bakpå.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Gå til Hordaland All Terrain & Touring Club

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester