smaug » 26 Okt 2010, 11:04
Ja av en eller annen grunn så er ATV helt utrolig bannlyst noe som for meg er rart. Jeg skjønner meget godt at en miks på et kjøreområde med bil og atv er noe dritt, har jo tross alt selv kjørt offroad i en del år med bil og like ikke å ha en atv surrende rundt, men at det skal være så vanskelig å ha bare atv'er på samme område når det ikke er biler til stedet virker for meg som noen vil gjøre seg viktigere enn de strengt tatt har godt av. Hørte en gang i tiden med formannen for kjøreområdet i Svarstad, om vi med ATV kunne bruke området(mot betaling av avgift selvsagt og evt innmelding i klubben) de helgene det ikke kjøres bil der oppe(og de er det mange av). Det ble blankt avvist! Mye slitasje bla bla bla, noe som selvsagt bare er tull. Der kjøres det med alt fra SJ til Formula Offroad-biler nærmest om hverandre.
Å ha en dialog med den lokale offroadklubben skader nok ikke, men så lenge ATV ikke er med i KNA sitt system, er det veldig lett for klubben å si nei. Kanskje de til og med ikke har mulighet til å tillate ATV'er så lenge KNA ikke har noe reglement for det?
Jan-Børre