For å starte i en ende; vinteren 2009/2010 så jeg meg lei av dårlig brøyting fra et lokalt firma, så vinteren i fjor brøytet jeg selv. Jeg har i underkant av 1000 kvm innkjøring/gårdsplass, så det tok latterlig mye tid med snøfreser. I tillegg mangler snøfreseren et sete til å sitte på, så det utgår med høye kneløft i år. Jeg har da kommet fram til at jeg trenger en atv eller en traktor. Atv kjører jeg endel på jobb, og det er mye mer gøy enn å kjøre traktor (selvom det heller ikke er å forakte
![Smil [smiil]](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Jeg tenker ellers å bruke den til litt "mc" kjøring, hagearbeid og kjøring til turer i skog og mark samt i skog og mark når jeg hugger ved (til meg selv på gården til onkelen min, dvs ikke arbeid). I tillegg blir det litt "alibikjøring" med barn til skole og barnehage, må jo ha med familien på laget!
Etter denne introen kommer spørsmålene, håper dere kan hjelpe meg der! Jeg er da på utkikk etter en atv. Har sett litt på Polaris 550 xps. Jeg synes den virker fin til mitt bruk. Kommentarer tas gjerne i mot ift dette.
1. Er denne sykkelen egnet til å brøyte med (kraftig og tung nok)?
2. Vet noen om denne sykkelen er grei å kjøre to stykker på "på tur", mener da ikke de lange turene, men noen mil kanskje.
3. Hvordan er deres erfaring med belter til brøyting? Jeg synes det virker ideelt, da jeg ikke trenger å "planlegge" måkingen like mye. Jeg tenker da på litt mer feste mot brøytekanter og at den vel vil klare å dytte mer snø. Dessuten ser belter fett ut i snøen.
4. Hvilke alternativer er det til denne sykkelen, ift mitt bruk. Budsjettet er dessverre ikke utømmelig.. Belter og skjær koster jo også sitt.
5. Jeg vil ha mc reg, og ikke eu traktor. Er det grei skuring å få frem de ca 19 sovende hestene? Jeg er ok til å skru, har en Land Rover serie bil som ikke klarer seg uten
![neinei [neinei]](./images/smilies/banghead.gif)
(Har vurdert å sette skjær på den eller Suburbanen, men Land Roveren står titt og ofte og det blir litt vel amerikansk truck å kjøre rundt med skjær på Suburbanen hele vinteren...)
Paal