Hei folkens!
Først må jeg starte med å si at jeg foreløpig er på nyskjerrig-stadiet og verken eier eller har kjørt ATV noen gang. Jeg har heller ikke lest meg opp på hva slags merker som bør satses på og strengt tatt vet jeg svært lite om alt som har med ATV å gjøre.
Jeg er en mann/gutt på snart 40 år som har lappen på Klasse B samt et relativt rykende fersk lapp på Tung MC. Jeg har de siste dagene siklet litt samt lekt litt med tanken om å eie/kjøre en ATV. Bruksområdet blir bare for morroskyld. Ser for meg noen turer i skog og mark på traktorstier etc. Kanskje en snøplog hadde vert praktisk i samme slengen hvis jeg skulle bestemme meg for å gå i innkjøp av en ATV.
Jeg har ti tommeltotter så jeg skrur ingenting selv, bortsett fra det mest elementære som å bytte lyspærer og andre opplagte ting. Derfor så er det for meg viktig at det er garanti på redskapen og at servicen er god der jeg kjøpe den. Den vil nok ikke bli VOLDSOMT mye brukt da jeg også har en motorsykkel jeg kjører mye med. Men noen småturer i skog og mark vil det nok bli evt.
Så da er det vel på tide og stille det samme håpløse spørsmålet her som man ser i mange andre forum hvor ferskinger registrer seg. Hva bør man satse på hvis kvalitet og god service er hovedprioritet? Ekte 4x4 er et must og så klart er jeg også opptatt av at den ser tøff ut, selv om dette så klart er en smakssak. Til slutt kommer man til det store spørsmålet og det er motorstørrelse. Som tidligere nevnt så kjører jeg også motorsykkel så uansett hva jeg velger så vil nok en slik ATV bli en kjedelig affære når det kommer til fartsresurser, men jeg må evt. ha en som har krefter nok til å ha det LITT gøy. Toppfarten bryr meg ikke, men den bør vel gjøre 100km/t. Hvordan en slik ATV oppleves med tanke på fart/aksellerasjon vet jeg dog svært lite om også. Hvordan vil en slik gå i forhold til biler feks.?
Som sagt... mange dumme nybegynnerspørsmål her, men hvis noen ønsker å fore meg litt med t-skje så setter jeg pris på det