[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - ønsker hjelp til å finne atv som passer for meg

ønsker hjelp til å finne atv som passer for meg

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

ønsker hjelp til å finne atv som passer for meg

Innlegg tomerik » 31 Mar 2011, 21:13

heisan , jeg er på jakt etter en atv men er ikke helt sikker på hvor jeg skal snu meg siden jeg har 0 erfaring fra før.

det jeg er på jakt etter er:

-en som kan brukes på vei (til butikk / jobb)
-registrert for 2 personer
-250cc +
-20 000kr +/-
-den holder mer en 5 km og reservedeler er forhåndsvis lett å få tak i
-går på førerkort klasse b
-ser ut som noe alla en crosser

Jeg tenkte først på scooter , men siden atv går på B førerkort så har jeg begynt å lukte på det i stedet. Dette grunner at jeg kan få litt mer guff så det går an å kjøre rundt på normalt vis. Sammtidig synes jeg det er greit at man kan ha med en passasjer uten å bryte loven. Jeg har også forstått at man kan kjøre atv på motorvei (?)

Jeg har sett meg ut en "smc kasea skyhawk 250cc" 06mod med 5300km på telleren til 20 000kr , kan den være det jeg er på jakt etter?
tomerik
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 31 Mar 2011, 18:48

Re: ønsker hjelp til å finne atv som passer for meg

Innlegg Turbotralte » 31 Mar 2011, 22:03

Disse er ikke så verst , regget for 2 og har konstruktiv hastighet på 80 kmt, men går litt fortere. Reservedeler er ingen problem her i norge.

http://www.finn.no/finn/mc/atv/object?finnkode=26862985
http://www.finn.no/finn/mc/atv/result?& ... E_TO=38999
Det er mye mer morro og kjøre raskt med ett tregt kjøretøy enn tregt med ett raskt kjøretøy.
Turbotralte
450R
 
Innlegg: 240
Registrert: 22 Jul 2010, 13:14
Bosted: Bergen

Re: ønsker hjelp til å finne atv som passer for meg

Innlegg gautep » 31 Mar 2011, 22:30

Kan godt være det du jakter på. Men det er dårlig plass til 2 på denne typen. Vet Acces har en crossmodell som er i samme str som de fleste 450typene. Skal du kjøre mye med 2 på ville det fungert bedre med en ordenlig 2up maskin.
Jeg vil påstå at det viktigste for deg er å finne ut hvilke merker som har forhandlere i ditt nærområde og hvem av disse du føler deg mest komfortabel med å legge igjen penger hos.
Det å finne maskin av crosstype for vei er ikke vanskelig, vedlikehold er også ganske kurrant så lenge du får tak i deler.
MEN tror ikke du bør satse på langturer med 2 på.

SMC har flere undermerker og er lett å skaffe deler til, Acces har litt større maskiner i 250 klassen.
Skal du ha større maskin og høyere krav til driftsikkerhet bør du over 40 000. Men da er utvalget også bedre.

Snakk med forhandlere, prøvekjør så mye du kan og vent med å handle til du er sikker på at du vil være fornøyd lenge [vente]
Pass deg for kubikkfella, den kan bli dyr [smiil]

Lykke til med letingen
Hey ho! Mud and snow:)
Bilde
gautep
800EFI
 
Innlegg: 599
Registrert: 09 Feb 2008, 22:31
Bosted: Sarpsborg
Stolt fører av:

Re: ønsker hjelp til å finne atv som passer for meg

Innlegg tomerik » 31 Mar 2011, 22:46

takker for svar:)

gautep: Det blir nok neppe snakk om mye kjøring med 2 personer. Tenker heller at det er greit å ha muligheten om det skulle være nødvendig. så om det blir trangt for passasjeren får det heller våge seg ;)

hovedsaklig vil jeg nok kjøre alene over korte avstander.

men for all del fortsett å kom med tips de som har. Jeg er helt grønn når det kommer til atv
tar også gjærne i mot tips om atv til salgs i hordaland og rogaland
tomerik
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 31 Mar 2011, 18:48


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester