[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Valg av ATV for A til B kjøring samt lek og morro!

Valg av ATV for A til B kjøring samt lek og morro!

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Valg av ATV for A til B kjøring samt lek og morro!

Innlegg RamboEinar » 21 Mai 2012, 11:56

Hei, vurderer og kvitte meg med en bil og kjøpe en ATV etterhvert.
Må vere en med hvite skilt og som er god å kjøre på veien samt kunne brukes litt overalt sommer og vinter, som grus og kanskje litt grustak/bane osv. trenger ikke noe "konkuranse" ATV, bare den er leken. Er ikke så godt kjent med alle ATV merkene, men vil ha noe som holder bra og betaler gjerne litt ekstra for å unngå "kina-kvalitet", kjenner jo til Honda, KTM, Yamaha osv.. Har en Honda CRF 250R crosser som blir brukt til endel mosjonskjørig og lek :D

Usikker for hvor mye cc jeg "trenger", men har sett mest på Yamaha Raptor 450-700cc, Honda TRX 450 osv. En 700cc er gjerne litt større og litt mer Stabil på veien kanskje? Prisen blir jo fort 80000kr for en 700 raptor med hvite skilt.

Noen som har litt erfaring med disse? Og har noe tips?
RamboEinar
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 21 Mai 2012, 11:41

Re: Valg av ATV for A til B kjøring samt lek og morro!

Innlegg WhiteFlash » 21 Mai 2012, 12:48

når det gjelder størrelsen på de du nevner, så er de alle like store. de som er større er de med 4x4.

etter hva du skriver, så forstår jeg det slik at du er på jakt etter en "cross-ATV"? dvs en med bakhjulstrekk som egentlig er bygd for banekjøring.

Disse er generelt ikke de mest komfortable på vei, men med senkesett/breddekit så kan det forandres drastisk, jeg har ingen av delene og klarer meg fint med det. (pendler med sykkelen min hver dag)

så hvilken du skal velge er opp til deg, eneste som skiller de forskjellige er service-intervaller og utseende.

mitt valg ville vært en suzuki LTZ 400 eller en raptor
WhiteFlash
350ccm
 
Innlegg: 88
Registrert: 15 Des 2011, 19:12
Bosted: Ålesund
Stolt fører av:

Re: Valg av ATV for A til B kjøring samt lek og morro!

Innlegg RamboEinar » 21 Mai 2012, 13:51

Jepp, er en "cross-ATV" med hvite skilt som egentlig er bygd for banekjøring jeg er ute etter, ikke en stor 4x4 arbeidshest.
Hvordan er en 700 Raptor å kjøre forhold til en "mindre" 450cc? Skjønner det avhenger av kjørestil, men sånn generelt?
Har ikke kjørt noe serlig ATV så har ikke noe å sammelingne med, når det gjeller crosssykkel så er typisk en 250cc bedre til herje med i grustak og slik, mens en 450cc kan vere bedre egnet til enduro osv., men litt etter hva man liker.
RamboEinar
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 21 Mai 2012, 11:41

Re: Valg av ATV for A til B kjøring samt lek og morro!

Innlegg WhiteFlash » 21 Mai 2012, 20:13

ATV'er er jo tyngre, så det med 250 vs 450 sykkel kan nok overføres til en 400 vs 700, jeg har kjørt 50, 200 og 450, og den siste er uten tvil den som var greiest å hanskes med på en bane.
WhiteFlash
350ccm
 
Innlegg: 88
Registrert: 15 Des 2011, 19:12
Bosted: Ålesund
Stolt fører av:

Re: Valg av ATV for A til B kjøring samt lek og morro!

Innlegg Skognisse » 21 Mai 2012, 23:40

Jeg har en YFZ450 , med hvite skilt.

Jeg vet ikke om jeg vil anbefale den så veldig for veikjøring..
Den er så sinsykt "brå" og hissig på akselerasjonen , men den er som sagt som en cross nesten,
og den liker seg ikke noe særlig på jevnt turtall i lange lange strekk på europaveien for å si det slik.

Og så er den vanvittig kortgiret.. har økt drevet foran til 15 som er det største som får plass ,
men er alikavel altfor små drev (med 18dekk bak velogmerke).

så jeg ville nesten heller vurdert en raptor 700 om du skal primært kjøre mye på vei.
Tilogmed Suzuki LTZ 400'en min var mer behagelig å kjøre langt på vei, for den var mer variasjon mellom girene.

Men derimot, på grusvei og slikt så kan lite matche 450'ene . min er stilt på laveste hakket på festet bak og foran på fjøra + i tilegg så har jeg 5cm spacere foran og bak,
så den er skikkelig digg og brei og stabil på veien iværtfal.

Edit : yfz 450 og raptor 700 har samme diameter på stempelet omtrent, men 700'n har mye mer slaglende. så den er mer på momentet, og bruker litt lengre tid på å akse. (men har nok mer toppfart`?)
just my 5 cents
Skognisse
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 19 Feb 2012, 20:34
Stolt fører av:

Re: Valg av ATV for A til B kjøring samt lek og morro!

Innlegg RamboEinar » 22 Mai 2012, 07:58

Jepp, er det jeg også tenker. Var en tur på veien med 250cc crosseren og merker at den ikke er ment for "langkjøring" med jevnt turtall.
Er det noen alternativer til Raptor 700? Jeg skal ikke kjøpe i morgen så har tid til å se meg litt rundt.
RamboEinar
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 21 Mai 2012, 11:41

Re: Valg av ATV for A til B kjøring samt lek og morro!

Innlegg WhiteFlash » 22 Mai 2012, 13:43

access 450? motorscoop.no
WhiteFlash
350ccm
 
Innlegg: 88
Registrert: 15 Des 2011, 19:12
Bosted: Ålesund
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester