Side 1 av 1

kjøp av cross ATV M/skilt

InnleggSkrevet: 27 Nov 2012, 00:24
shoeonhead
Hei alle sammen. For en tid tilbake eide jeg en smc wildcat 500 som jeg brukte til cross..
Den ble solgt og nå har jeg havnet i fella for å kjøpe meg en ny ATV, altså en cross ATV med skilt.
Ønsker som alle andre at det skal koste minst mulig, men ettersom jeg var misfornøyd med min gamle(kunne ikke sammenlignes med LTZ/KFX) så ønsker jeg noen råd om hva jeg burde kjøpe/holde meg unna.
Har sett litt på hyosung TE450 men er skeptisk til kjøreegenskaper i forhold til LTZ/KFX. Ønsker 400cc eller mer, da jeg føler 350- blir for lite. Kjører til vanlig 1000cc MC, og ønsker alltid mer krefter.
i store ord kan man si det slik: kjøpe hyosung TE450 til 30 000, eller LTZ/KFX til 40 000? sett at begge eksemplarer er i relativ god stand.

Takk for svar
MVH
Rune

Re: kjøp av cross ATV M/skilt

InnleggSkrevet: 27 Nov 2012, 11:30
smaug
Det kan jo ikke være noe å lure på engang. Hvis man kan ungå å kjøpe über Kinavare så hadde jeg gjort det. De gamle Suzukiene kan du fortsatt få alt mulig dilldall til, vanlige slitedeler og sist men ikke minst så er de så velkjent over hele verden at du alltid vil finne hjelp eller tips hvis problemer skulle oppstå.

Re: kjøp av cross ATV M/skilt

InnleggSkrevet: 27 Nov 2012, 11:58
shoeonhead

Re: kjøp av cross ATV M/skilt

InnleggSkrevet: 27 Nov 2012, 14:43
smaug
Etter nærmere research viser det seg at Hyosung ikke er kinesisk men Koreansk. Likevel, å forholde seg til en kjent japse som er blitt brukt i race og tullekjøring i en mannsalder må jo være stor fordel som oppveier for en litt dyrere kjøpesum. Har ikke peiling hvordan Hyosung kjører men en grei start kan jo være å se hvem som leverer demperene til de. Er det KYB feks, er man godt på vei med å ha noe som i allefall ikke raser ifra hverandre etter ørten hopp. Er det derimot noe no-brand greier hadde jeg vært veldig skeptisk.

Re: kjøp av cross ATV M/skilt

InnleggSkrevet: 27 Nov 2012, 17:20
shoeonhead
blitt en del frem å tilbake, men jeg ønsker aller helst å få tak i en KFX/LTZ. har lagt hyosung litt på hylla, vet at kjente feil er rusten ramme/demper(særlig bak) og motorfester, den jeg har vurdert har nylakkert ramme+forsterkede motorfester. uansett har jeg kjørt LTZ før og ønsker en ATV som er sterk i bunn så den kan dra seg opp før hopp(stupe er sjelden behagelig) og for enklere wheelies. Toppfart er jo relativt uinteressant. Problemet med ATV kjøp viser seg å være uinteresserte/useriøse selgere