Skulle tro at bremsehendel var blant de lettere og mest kurrante deler å få tak i til en Taiwansk moppe, men den gang ei.
Forhandler sier at det kun er hydraulisk brems og dertil hydraulisk pumpe ved hendel på styret.
Uansett om jeg påstår at det er vaier der så nekter de å godta dette.
Det er en SMC mistral 50 , 2006 modell.
Den hadde rullet rundt så jeg har overhalt den delvis med å skifte bakaksling, ny bremseskive, nye vekter og reim på variator. Den girer fint nå
Skiftet også kjedestrammere. Gjenget om og opp til kurante millimeter mål på vitale skruer / bolter...i tilfelle havari og man må ty til hva man finner... og da er det greit med Europa standard på den typen skruer.
Skal bytte alle skruene til variator deksel. Ikke fordi de er ødelagt men fordi de er av typen mykstål med stjernespor hode..... bare et tidsspørsmål før de gror i støpe aluminiumen og dermed ryker skruehodene lett.
Disse skal byttes til skruer med Torx hode .
Alle deler var lette å få tak i, med unntak av noe ventetid på bakaksling så fikk jeg deler på under 2 ukers tid.
Den er lett å skru på så langt.
Men bremsehendel , nei det sliter jeg med å få tak i.
Dette er en type som er integrert sammen med tommelgass, og speilfeste i samme klumpen.
Det er kun hendelen som er knekt av ved bolten den svinger om. Resten er i fin stand.