Det er noe rart med verden når du knapt kan få en telefon som knapt duger til dét særlig lenge, til det en PC koster. Telefonen min kostet 4000(SE C905) mens den ene PC'en min kostet 3000(Aspire One). Det er ikke veldig vanskelig å se hvilken av disse to dingsene som er mest verdt pengene.
Vi kan jo ramse opp alt telefonen har, men er det noen som har tenkt gjennom hva de egentlig bruker eller hva de synes er praktisk å bruke?
Min har:
GPS
WiFi
3G og super 3G
8 Mpx kamera
RSS reader
Internett(selvsagt)
MP3 spiller
RDS Radio
Bluetooth
GPS'en har jeg faktisk brukt ved et par anledninger og har kjøpt Wayfinder lisens til den. Det funker ikke så værst i bil siden man likevel har koblet til strøm og kameraet bruker jeg hele tiden i jobben for å dokumentere feil, skader osv samt de fleste bilder postet her på forumet er tatt med telefonen.
Internett på mobilen finner jeg helt ubrukelig selv om jeg har brukt det nå og da i ytterste nød men jeg har derimot brukt internett via mobilens 3G modem ganske mye. WiFi er også helt ubrukelig pga at det bruker så sinnsykt med strøm at man må være tilkoblet ekstern strømkilde og da finner jeg WiFi på mobilen helt nytteløst(samme gjaldt når jeg brukte PDA aktivt med WiFi). 3G har jeg som sagt brukt ganske mye både i jobb og privat sammenheng og det funker fint. RSS reader er også helt bak mål. Det var kult å ha nyheter rulle over skjermen men det brukte så sinnsykt mye strøm at det var bare å gi opp(lå på nett veldig ofte og oppdaterte seg).
MP3 spilleren brukte jeg mer på min forrige mobil og jeg må si at det fungerer veldig fint, faktisk så synes jeg det fungerer bedre enn iPod'en min siden man får fjernkontroll på ledningen(Walkman headset) og lyden er minst like god. RDS radioen har jeg ikke brukt noe særlig. Dårlig radiodekning her jeg jobber og hjemme er det ikke aktuelt og dessuten, så lenge man må ha handsfree med ledning for at det skal fungere, blir det til at jeg ikke gidder. Bluetooth derimot blir brukt hele tiden, både til å overføre bilder jeg har tatt, til handsfree og andre småting.