smaug » 06 Des 2010, 17:01
Aksing ut av lyskryss kan du gjøre hele dagen, ikke noe problem. Tåler det helt fint men slitasjen vil selvsagt bli større, altså kan du ikke forvente like mange km ut av reima men vi snakker ikke om eksplosjon da, bare at den blir tynnere mye raskere og evt i værste fall kan strekke seg.
Nesten 8000 for en slik enkel service hadde jeg ikke betalt rett og slett. Da hadde jeg bedt forhandleren om å ryke å reise fordi det er rett og lett urimelig og langt utenfor det en slik enkel service skal koste. Rundt 3500,- er normalt hvor alt av væsker blir byttet samt sjekk av ventiler og cvt.
2700 km er jo ingenting på en slik maskin så dersom det ikke er snakk om en garantisak, skjønner ikke jeg noe. Forhandleren har ingenting å vinne med å ikke ta det som en garantisak. Hvilken andre grunner er det da for å ikke gjøre det selv, hvis man først skal betale blodpris og så ikke ha noen igjen i form av garanti for jobben som er gjort?
Reim er slitedel, greit nok, men dersom den var så slitt at den ryker like etterpå, skal det påpekes ved service. Det er noe av poenget med en service hos et merkeverksted.
Jan-Børre