[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - 400, 650 eller 800??

400, 650 eller 800??

DS, Renegade, Outlander...

Re: 400, 650 eller 800??

Innlegg smaug » 31 Okt 2012, 08:09

Når den første framdiffen på Grizzlyen smeller, er ikke Yamaha like morsomt å ha lengre fordi de diffene er dyre(!) og det er ikke veldig uvanlig at de går heden. Japse ATV'ene er også kortere enn kort modellene til nesten alle andre tror jeg. Er usikker på om Kawa'ene har samme lengde som CA, AC, "Larris" osv.
Til ren brøyting, kjøp en Outlander 400. Kjempe maskin som fungerer helt utmerket til jobb, terreng og småkjøring til butikken. 650 og oppover er mer for de som skal ligge mye på vei og kjører mye med passasjer.
At Can-Am er kjent som veimodell er rett og slett fordi de tradisjonelt har tålt veikjøring bedre pluss at de ikke trenger mye vedlikehold. Kan man mekke litt selv tar man selv service og kan ha en relativt billig maskin i drift, men det er veldig viktig å huske på at selv om atv'er her i EU er registert som MC, er det IKKE en MC på noen måter. De er IKKE laget for å kjøre milevis på vei. De er laget for terrengkjøring på alle måter, bare ser på dekkene de blir levert med(som vel knapt er DOT merket) og hvordan hjuloppheng er laget med mye fjæringsvei.
En ATV over dammen som har gått over 10000 km er regnet som klenodium og er ofte over 10 gammel.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: 400, 650 eller 800??

Innlegg OJ » 31 Okt 2012, 21:23

Har per dags dato aldri hørt om en fram diff til Grizzly som har tatt kvelden.
Derimot diff til polaris har jeg hørt om.

Er enig når det gjelder can-am og veikjøring. De er ikke bygd til dette formålet, men de tåler det.
Suzuki GSX 750 En slik en halv atv vettu...
Yamaha Rhino 700 2013 mod reg. som traktor.
OJ
SkogsTrollet
 
Innlegg: 1122
Registrert: 08 Mar 2008, 09:19
Bosted: Arendal
Stolt fører av:

Re: 400, 650 eller 800??

Innlegg pajlabb » 02 Nov 2012, 07:35

Har hatt 400/400/650/650 Bombardier/CanAm og den jeg likte best var 400n. Spørs veldig hva du skal bruke den til.
Brukerens avatar
pajlabb
Villmarks sjef
 
Innlegg: 700
Registrert: 30 Nov 2007, 22:49
Bosted: Andebu, Vestfold

Forrige

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google2 og 11 gjester

cron