[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - 2010 Big Boss?

2010 Big Boss?

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

2010 Big Boss?

Innlegg smaug » 10 Mar 2010, 21:34

Hei,

Gamlingen har fått et godt pristilbud på en Big Boss 500 6x6, faktisk så godt at selv om det ikke var helt i tråd med min anbefaling(jeg mener at han må ha servo, han er jo ikke noe ungdom lengere) siden den ikke kommer med servo. Opprinnelig hadde han planer om en Outlander 500 XT-P, men nok om det.
Jeg finner ikke 2009 eller 2010 modeller for 500 6x6 på polaris sin nettside, er det sånn å forstå at det bare er 800 som er i 6x6 for tiden?
Prøver å finne ut hvordan mulighetene er for en 2-seter løsning på dem og om de da er like den jeg kjørte som jeg tror var en 2009 modell, men ikke er sikker på lengere.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: 2010 Big Boss?

Innlegg gkjernaas » 10 Mar 2010, 22:20

Sportsman 500 6x6 ble kun solgt ny fram t.o.m. 2009, mens 800'en da tok over. Hvis man er heldig finner man kanskje overliggere med ny-maskin garanti, men det tviler jeg sterkt på. Var helt vill pågang etter de maskinene i fjord høst, da de siste blei solgt ut. Og de holder seg meeeget bra i pris og vil trolig fortsette med det noen år til, ettersom 800'en er såpass dyr i forhold.

Det er ikke muligheter for å få disse som 2-up, men siden det er ryggstøtte i framkant av plana, fungerer denne i praksis til passasjeren og er for langt tilbake for sjåføren. Det er da selvfølgelig ikke noe farlig/skadelig å kjøre to på denne, da den har 4-500kg lasteevne på plana. Dog er det vel egentlig ikke lov...

Dette er en helt perfekt maskin for den eldre garde også, ettersom det ikke finnes letter maskin å kjøre utenfor vei. UANSETT hvor man skal er det bare å putte den i Lav og 6x6, så krabber det fram. Kan med hånda på hjerte si at framkommeligheten på denne er dobbelt så god som på en atv. Andre fordeler er at den aldri vipper bakover og viser seg å være evig-varende ved moderat vedlikehold!

Bakdelen er jo som du nevner, at den ikke har servo, og blir jo nokså lang, men det blir en fort vant til.

Tips til handel - Kjøp med drivakselbeskyttere foran og vinsj(det går an å sette seg fast med dette og, og da blir det tungt å dra på. Har en fester bak i tillegg, kan den brukes til å vinsje elg opp på henger etc.).
2010 Polaris XP 850 EPS - 27" SwampLite og 14" ITP/TJD X-Gen beltekit
gkjernaas
450R
 
Innlegg: 217
Registrert: 19 Mar 2008, 11:40

Re: 2010 Big Boss?

Innlegg smaug » 11 Mar 2010, 09:40

Takk for tipsene. Joda jeg har kjørt disse i skauen og hadde den gleden av å ha tilgang til å kjøre i skikkelig terreng hvor jeg fant den jævligste bakken jeg kunne opp fra et elveleie. Det er ingen tvil, disse maskinene er overlegen en 4x4, det kan jeg skrive under på, men som forhandler også sa. Disse maskinene går så brutalt i terreng at det er lettere å kjøre noe de i filler(bryte forstillingen gjennom steinura feks).

Jeg er sikker på at maskinen var ny, men det er sikkert en 2008/9 modell som er overligger elns. Vi kjørte to på den og det var alt annet enn komfort, værst var det vel for sjåføren hehe...ball breaker, men jeg har hørt om de som har moddet slik at et passasjerseteløsning er blitt montert.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: 2010 Big Boss?

Innlegg biggboss 800 » 12 Mar 2010, 20:09

kjempe maskin! har sjøl ein 800 6x6 og er fornøyd med den. Kjørte 500 6x6 på grensa til Russland då eg var i militæret, var stort sett altid 2 pers på kver sykkel.. Det var kutta eit spor i kassen som var litt breiare enn salen,så var det satt på ei plate som gjekk bak i kassen og fungerte som ryggstøtte for pasasjeren.sku lagt med eit bilde,men pc`en min har tatt kvell med alle bildene på....
Polaris Sportsman Bigbos 800
Hordaland
biggboss 800
150ccm
 
Innlegg: 48
Registrert: 03 Jul 2009, 18:02
Bosted: Ullensvang

Re: 2010 Big Boss?

Innlegg smaug » 12 Mar 2010, 20:30

Hadde vært genialt å se hvordan det er blitt løst ja. De er jo faktisk overraskende god å kjøre i terrenget også, selv om de er stive og skal klare mye last.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: 2010 Big Boss?

Innlegg biggboss 800 » 13 Mar 2010, 19:10

får ikkje fram mine bilder,men fant noken bilder av militær atv på finn. (FINN-kode:21207810)landbruks utstyr-redskap side 4. Her ser du kanskje korleis forsvaret har løyst det.
Polaris Sportsman Bigbos 800
Hordaland
biggboss 800
150ccm
 
Innlegg: 48
Registrert: 03 Jul 2009, 18:02
Bosted: Ullensvang

Re: 2010 Big Boss?

Innlegg smaug » 14 Mar 2010, 10:24

Er dette noe forsvaret bygger selv på hver enkel maskin de kjøper, eller er det noe som noen lager som et ferdig opplegg til å bolte fast mon tro?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: 2010 Big Boss?

Innlegg biggboss 800 » 14 Mar 2010, 20:15

det er eg usikker på,men trur dei ordnar det sjøl.e jo enkelt 3 små kutt i kassen å litt blikk\stålplate så e det på plass. Går sjølsagt ikkje ann å ha bøyle på planet etterpå men,kanskje ikkje nødvendigt.
Polaris Sportsman Bigbos 800
Hordaland
biggboss 800
150ccm
 
Innlegg: 48
Registrert: 03 Jul 2009, 18:02
Bosted: Ullensvang


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron