gkjernaas » 10 Mar 2010, 22:20
Sportsman 500 6x6 ble kun solgt ny fram t.o.m. 2009, mens 800'en da tok over. Hvis man er heldig finner man kanskje overliggere med ny-maskin garanti, men det tviler jeg sterkt på. Var helt vill pågang etter de maskinene i fjord høst, da de siste blei solgt ut. Og de holder seg meeeget bra i pris og vil trolig fortsette med det noen år til, ettersom 800'en er såpass dyr i forhold.
Det er ikke muligheter for å få disse som 2-up, men siden det er ryggstøtte i framkant av plana, fungerer denne i praksis til passasjeren og er for langt tilbake for sjåføren. Det er da selvfølgelig ikke noe farlig/skadelig å kjøre to på denne, da den har 4-500kg lasteevne på plana. Dog er det vel egentlig ikke lov...
Dette er en helt perfekt maskin for den eldre garde også, ettersom det ikke finnes letter maskin å kjøre utenfor vei. UANSETT hvor man skal er det bare å putte den i Lav og 6x6, så krabber det fram. Kan med hånda på hjerte si at framkommeligheten på denne er dobbelt så god som på en atv. Andre fordeler er at den aldri vipper bakover og viser seg å være evig-varende ved moderat vedlikehold!
Bakdelen er jo som du nevner, at den ikke har servo, og blir jo nokså lang, men det blir en fort vant til.
Tips til handel - Kjøp med drivakselbeskyttere foran og vinsj(det går an å sette seg fast med dette og, og da blir det tungt å dra på. Har en fester bak i tillegg, kan den brukes til å vinsje elg opp på henger etc.).
2010 Polaris XP 850 EPS - 27" SwampLite og 14" ITP/TJD X-Gen beltekit