[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Polaris Phoenix 200, ujevn tomgang

Polaris Phoenix 200, ujevn tomgang

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Polaris Phoenix 200, ujevn tomgang

Innlegg bjugen » 11 Mar 2010, 21:50

Har en Polaris som ikke går jevnt på tomgang, går jevnt i 4-5 sek eller noe, kveler nesten, og så går den jevnt igjen.
Har prøvd å justere tomgangskruen, før jeg gjorde det så stoppet den nesten hele tida på tomgang.
Smeller også noe grådig i potta når en slipper gassen, noen her som har peil?

På forhånd takk for svar :)
2010 Polaris Sportsman 550 (XP) EU-traktor
Brukerens avatar
bjugen
450ccm
 
Innlegg: 192
Registrert: 11 Des 2009, 21:46
Bosted: Lillehammer
Stolt fører av:

Re: Polaris Phoenix 200, ujevn tomgang

Innlegg smaug » 11 Mar 2010, 21:57

Er ventilene på motoren justert noen gang? Er motoren gått langt?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Polaris Phoenix 200, ujevn tomgang

Innlegg bjugen » 11 Mar 2010, 22:14

Har bare justert tomgangsskruen, ikke noe annet. ATV'en har gått omtrent 2500 km.
Når jeg tenker etter så har den vært slik siden vi fikk den, men ikke i så stor grad.
2010 Polaris Sportsman 550 (XP) EU-traktor
Brukerens avatar
bjugen
450ccm
 
Innlegg: 192
Registrert: 11 Des 2009, 21:46
Bosted: Lillehammer
Stolt fører av:

Re: Polaris Phoenix 200, ujevn tomgang

Innlegg smaug » 12 Mar 2010, 09:02

Da ville jeg ha enten satt meg inn i hvordan ventiler justeres, eller levert inn maskinen på service og få noen til å å gjøre det. Ujevn gange er typisk for motorer med ventiler som trenger å justeres. Er vanligvis en veldig enkelt affære.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Polaris Phoenix 200, ujevn tomgang

Innlegg :-) » 12 Mar 2010, 15:23

At den smeller i potta når du slipper gassen er normalt på Phoenix 200. Det er den elektroniske stopperen som gjør det. Den kan du koble fra. Husker hvor, men gjorde det på en jeg hadde, men det er 5 år siden eller noe.
:-)
 

Re: Polaris Phoenix 200, ujevn tomgang

Innlegg bjugen » 12 Mar 2010, 21:45

Ok, skal se i håndboka om det står noe om å justere ventilene.

phrode, du kan ikke beskrive hvor den elektroniske stopperen er? Hvis du mente at det var på en 2005 modell du gjorde det, så er det det jeg har óg (såkalt "quadricycle", har alt utstyr for å kunne registreres).
2010 Polaris Sportsman 550 (XP) EU-traktor
Brukerens avatar
bjugen
450ccm
 
Innlegg: 192
Registrert: 11 Des 2009, 21:46
Bosted: Lillehammer
Stolt fører av:

Re: Polaris Phoenix 200, ujevn tomgang

Innlegg :-) » 12 Mar 2010, 22:25

Beklager, men jeg kan ikke huske hvordan det ble gjort. Sjekk i diverse amerikanske forum på "polaris phoenix backfire" så kommer det mange svar. Men jeg synest og huske at den ligger under lokket på tommelgassen. Kun en ledning der..
:-)
 

Re: Polaris Phoenix 200, ujevn tomgang

Innlegg bjugen » 12 Mar 2010, 22:37

Ok, skal sjekke det imårra.

Men, nå har det oppstått et nytt problem [neinei] Søstera mi var ute å kjørte nå istad, stoppet motoren, og når hu starta den igjen så gikk den ikke ordentlig. Med det så mener jeg at den går sånn "vroom..vroom...vroom" hvis dere skjønner hva jeg mener.
Når jeg setter den i gir, så går den såvidt framover, noen cm, og så tilbake. Får den ikke til å gå forover engang uten å dytte.

Dette skjedde tidligere i vinter også, men da vi skulle levere den på service, så gikk den helt fint igjen. Det var jo nesten 20 grader varmere enn da vi hadde problemet, så trodde det var på grunn av kulda.
2010 Polaris Sportsman 550 (XP) EU-traktor
Brukerens avatar
bjugen
450ccm
 
Innlegg: 192
Registrert: 11 Des 2009, 21:46
Bosted: Lillehammer
Stolt fører av:

Re: Polaris Phoenix 200, ujevn tomgang

Innlegg bjugen » 13 Mar 2010, 19:35

(sistnevnte) problem løst.
2010 Polaris Sportsman 550 (XP) EU-traktor
Brukerens avatar
bjugen
450ccm
 
Innlegg: 192
Registrert: 11 Des 2009, 21:46
Bosted: Lillehammer
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 26 gjester