[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Bremsevarsellyset i displayet lyser hele tiden.

Bremsevarsellyset i displayet lyser hele tiden.

DS, Renegade, Outlander...

Bremsevarsellyset i displayet lyser hele tiden.

Innlegg Frammatekaren » 09 Jun 2010, 21:14

Min bror var ute å kjørte med atv'n min her en dag og plutselig lyser bremsevarsellyset i displayet og det står K BRAKE nederst. Bremsene er verken på eller henger så jeg regner med det er en bryter som henger. Men hvor finner han den? Jeg er på sjøen selv så jeg får ikke sett på det, og han hadde ikke funnet noe i farten da han hadde litt dårlig tid. Noen som har vært bort i det samme eller har peiling?
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 01 Mar 2010, 15:29
Bosted: Sykkylven
Stolt fører av:

Re: Bremsevarsellyset i displayet lyser hele tiden.

Innlegg smaug » 10 Jun 2010, 00:53

Det er bare en bryter på disse og den sitter på bremsefordeleren nede på ramma. Det er en trykkbryter, ikke en bevegelsesbryter så hvis ikke ledningen som går fra bryteren(Rød/Orange) går mot gods noen steder, må nok bryteren byttes.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Bremsevarsellyset i displayet lyser hele tiden.

Innlegg Frammatekaren » 10 Jun 2010, 21:18

okei, takker for svar, da veit jeg hvor jeg skal lete når jeg kommer hjem.
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 01 Mar 2010, 15:29
Bosted: Sykkylven
Stolt fører av:

Re: Bremsevarsellyset i displayet lyser hele tiden.

Innlegg gautep » 17 Jun 2010, 14:39

Har samme problem selv. Fått lagt opp nye ledninger og byttet sensor ved bremsepumpe, men ikke kvitt varsel....
Hey ho! Mud and snow:)
Bilde
gautep
800EFI
 
Innlegg: 599
Registrert: 09 Feb 2008, 22:31
Bosted: Sarpsborg
Stolt fører av:

Re: Bremsevarsellyset i displayet lyser hele tiden.

Innlegg Frammatekaren » 17 Jun 2010, 18:29

Har ikke fått sett så nøye på det, men ledningen og pluggen ser bra ut da. Skal vel klare å kjøre med det en stund, så kan de få fikse det på neste service. Timene går og går så det er ikke lenge til 100 timers service...
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 01 Mar 2010, 15:29
Bosted: Sykkylven
Stolt fører av:

Re: Bremsevarsellyset i displayet lyser hele tiden.

Innlegg smaug » 18 Jun 2010, 18:02

Hvis ikke motoren kutter på turtallsperra, må det være noe feil på selve instrumentet/ECU eller forbindelsen mellom ECU og instrument.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Bremsevarsellyset i displayet lyser hele tiden.

Innlegg Frammatekaren » 19 Jun 2010, 14:26

Jaja, der fant jeg ut hva som gjorde at varsellyset for parkbrake lyste. La merke til at baklyset ikke virket så jeg tenkte kanskje det hadde en sammenheng og det haddet det. Glødetråden fra parklys hadde knukket av i ene enden og lagt seg ned på tråden for bremselyset og kortsluttet den, dermed var det strøm i bremselyskretsen så fort tenningen va på [blææh]
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 01 Mar 2010, 15:29
Bosted: Sykkylven
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 32 gjester